Business Hi-Tech

Sony: Vânzările de laptopuri din România au urcat cu 30% în primul semestru, mai tare ca în Polonia

Sony: Vânzările de laptopuri din România au urcat cu 30% în primul semestru, mai tare ca în Polonia

Pentru a promova imaginea noului notebook subsidiara locală a Sony a apelat la Camelia Şucu, una dintre cele mai bogate femei de afaceri locale, cunoscută mai ales prin prisma businessului din industria mobilei de lux Class Living.

Autor: Adrian Seceleanu

27.09.2011, 19:18 363

"În primul semestru am observat o creştere cu aproximativ 30% a pieţei de notebook-uri, comparativ cu anul precedent. Din numărul total de PC-uri vândute în România, notebook-urile reprezintă 77%. Până la finalul anului este posibil ca piaţa de notebook-uri să ajungă la peste 500.000 de unităţi sau chiar să depăşească volumul atins în 2008", a declarat oficialul Sony.

El a adăugat că România este în acest moment ţara cu cea mai mare creştere în regiune pe piaţa notebookurilor pe primul semestru, România depăşind Polonia.

"Până la finalul anului estimăm că piaţa ar putea creşte cu până la 20%, în condiţiile în care Polonia ar putea creşte cu doar 7%, iar celelalte ţări din regiune s-ar înscrie pe o uşoară scădere", a adăugat el.

Ţinta de vânzări pentru notebook-ul de 2.800 de euro: cei mai mari 500 de antreprenori din România

Compania japoneză a lansat marţi pe piaţa locală cel mai puternic notebook propriu dedicat clienţilor business: noul VAIO Z, care are un preţ de 12.000 de lei (2.800 de euro).

Vânzările pentru această categorie de PC-uri sunt în creştere iar cu acest laptop Sony vizează în România o categorie exclusivistă de clienţi: cei mai mari 500 de antreprenori, spune Yoshiyuki Fujioka. "Cu noul VAIO Z targetă m clienţi din primii 500 de antreprenori din România." Calculatorul este foarte subţire (16,65 mm) şi cântăreşte puţin peste un kilogram, în parte datorită utilizării unei carcase rezistente şi uşoare din fibră de carbon. Cu o rezoluţie de 1600x900, ecranul VAIO de 33,2 cm (13,1'') dispune de un filtru antireflexie care minimizează efectul surselor de lumină reflectate în ecran.

Notebook-ul Vaio Z include ultima generaţie de procesoare Intel Core i7 de tensiune standard, plus memorie de 8GB DDR3 SDRAM şi o unitate de stocare SSD RAID de 256GB. Echipamentul are şi o funcţie, denumită Quick Boot, care reduce timpul de încărcare a sistemului Windows 7 Professional cu până la 50% faţă de notebook-urile "obişnuite", conform Sony. Modulul încorporat "everywair" 3G WWAN facilitează accesul la internet prin intermediul reţelelor mobile.

"Colaborarea" dintre Sony şi Camelia Şucu "este bazată pe afinitate de produs, statut şi imagine" au răspuns reprezentanţii Sony la o întrebare a ZF în legătură cu detaliile financiare ale parteneriatului. "Camelia Şucu deţine acum primul Z din noua serie lansată de VAIO în România", au adăugat oficialii Sony.
În ceea ce priveşte vânzările Sony Vaio în România reprezentantul companiei japoneze afirmă că în primul semestru din anul curent cota de piaţă a Vaio "este de 4% ca volum pe piaţa de notebook-uri. După evoluţia din primul semenstru, businessul Vaio este pe direcţia atingerii obiectivelor de cotă de piaţă de 4-5% pe piaţa notebook-urilor în 2011".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO