Business Hi-Tech

Tehnologiile digitale schimba televiziunea dupa gustul privitorului

18.10.2004, 00:00 19

Strategia "on demand", cu alte cuvinte servicii la cerere, va schimba si modul in care functioneaza televiziunea in urmatorii cinci ani, spune gigantul IT IBM, care promoveaza puternic acest concept in toate domeniile care au legatura cu tehnologia.
Practic, in loc sa renuntam la alte activitati pentru a urmari emisiunea favorita sau filmul preferat, vom putea urmari aceste programe cand vrem noi. Companii specializate vor inregistra tot continutul transmisiilor televizate, transpunandu-l in format digital, iar utilizatorii vor putea selecta, atunci cand doresc, ce film sa vada, ce talk-show sau episod din serial vor sa urmareasca.
Acest lucru va avea impact nu numai in lumea divertismentului, ci va influenta si industria publicitatii, spun specialistii IBM. Astfel, utilizatorul va putea fie sa plateasca o taxa suplimentara pentru vedea programele fara reclame, fie va putea urmari orice program gratuit, insa condimentat cu clipuri publicitare. de asemenea, el ar putea alege nivelul de reclame dorit, care vor putea fi alese dupa gusturile si interesele sale.
Primii pasi pe acest drum se fac deja in Marea Britanie, SUA sau Japonia, insa continutul disponibil online este deocamdata limitat la filme de succes sau emisiuni cu succes la public. Pentrua receptiona video in format digital este nevoie de o conexiune la Internet de cel putin 4 Mbps, capabila sa reproduca formatul MPEG -2.
Despre noile concepte in aceasta industrie cititi pe larg in Business Hi-Tech de miercuri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO