Preţurile actuale ale smartpone-urilor nu mai sunt, pentru cei mai mulţi potenţiali clienţi, o barieră. Decizia de cumpărare depinde foarte mult de educţie, de modul de înţelegere al utilităţii unui astfel de terminal. Dacă viitorul client înţelege că un smartpone îl va ajuta, el va cumpăra un astfel de terminal. În prezent, preţul nu mai este o barieră în cumpărarea unui telefon inteligent.
"Aplicaţiile mobile pot conecta foarte multe informaţii la care utilizatorul să îşi dea acceptul dar fără să le bage acesta de mână", a declarat Sebastian Văduva, Co-Founder & C.E.O Appscend în cadrul evenimentului ZF Mobilio-Apps & Business Forum, un eveniment care are drept temă centrală evoluţia pieţei locale de aplicaţii pe mobil şi modalităţile prin care dezvoltatorii locali pot profita de oportunităţile create de explozia vânzărilor de mobile inteligente.
În mod normal aplicaţiile trebuie să respecte trei principii de bază, instantaneitate, care reprezintă rapiditate cu care aplicaţia poate aduce informaţii, simplitate, ceea ce constă în importanţa uşurinţa de utilizare a aplicaţiilor şi nu în ultimul rând contextualitate, potrivit lui Vâduva.
S-a constat că de la 2-3 săptămâni de la descărcare, userii nu se mai întorc la aplicţie, singura soluţie de a le atrage atenţia utilizatorilor este să le trimiţi "push notifications".
În SUA penetrarea smartphone-urilor a ajuns la 50% în Februarie 2012 şi se estimează o creştere de până la 66% în următoarele patru luni. În 2014 numărul utilizatorilor de device-rui mobile va depăşi numărul utilizatorilor de sisteme desktop, potrivit sursei citate.
Evenimentul este organizat de Ziarul Financiar în parteneriat cu Vodafone, Nokia, Samsung şi Penta Group la Athenee Palace Hilton din centrul capitalei.