Business Hi-Tech

Vanzari de 38 de milioane de dolari pentru Flamingo, in primul semestru

18.08.2004, 00:00 15

Grupul de firme Flamingo a raportat, in primele sase luni ale acestui an, o cifra de afaceri de 38 milioane dolari, in crestere cu 31% comparativ cu intervalul similar din 2003.
"Strategia companiei de a impune pe piata marcile proprii de calculatoare se dovedeste a avea consistenta", a apreciat Dragos Simion, presedintele Flamingo Computers.
Potrivit Flamingo, care citeaza un studiu realizat de IDC, grupul ocupa prima pozitie in clasamentul asamblatorilor de sisteme in ceea ce priveste totalul unitatilor vandute, cu o cota de piata de 14,8%. Pe locul al doilea se situeaza grupul Romsoft, cu 13,5%, urmat de grupul K-Tech Ultrapro, cu 10,3% din totalul unitatilor vandute pe piata romaneasca.
In ceea ce priveste nivelul vanzarilor, Flamingo ocupa locul al doilea, cu 11,1% din piata, pe primul loc situandu-se Hewlett-Packard, care detine 16,2% din totalul vanzarilor.
Piata de PC-uri din Romania se afla in crestere pe primele sase luni ale anului in curs. Astfel, in ceea ce priveste numarul de unitati vandute, in primul semestru cresterea inregistrata a fost de 75,4%, releva studiul IDC. In privinta valorii pietei, cresterea a fost putin mai mica, de 56,4%.
Numarul sistemelor vindute de Flamingo a crescut in primele sase luni la 26.400, fata de 8.900 in aceeasi perioada a anului trecut. Vinzarile s-au realizat atit prin reteaua proprie de magazine, cit si prin intermediul contractelor de distributie catre alti operatori din piata.
Si rezultatele financiare pe primul trimestru ale grupului Flamingo indica o crestere fata de anul trecut. Astfel, incasarile pe primele trei luni ale anului s-au ridicat la valoarea de 20 de milioane de dolari, adica cu 34% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut.
Activitatea de distributie internationala, prin compania Flamingo International, manifesta si ea o tendinta crescatoare, spun oficialii. Cresterea este determinata de sporirea cererii de echipamente IT pe pietele din sud-estul Europei unde compania este prezenta cu cateva filiale. ?Flamingo International isi propune o crestere continua a ponderii afacerii de distributie internationala care va reprezenta 30% din totalul cifrei de afaceri a grupului la nivelul anului 2004", declara in luna aprilie Dan Topala, presedintele Flamingo International.
Flamingo este o firma specializata in comercializarea de produse IT, proiectarea si productia de calculatoare personale.
Cu sediul central in Romania, unde administreaza 70 de magazine, firma este prezenta, prin filiale, in alte sapte tari: Bulgaria, Croatia, Serbia, Macedonia, Republica Moldova, Olanda si Ungaria.
Grupul a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 72 milioane dolari si are ca obiectiv atingerea nivelului de 180 milioane dolari in 2006.
Printre companiile care formeaza grupul Flamingo se numara Flamingo Computers, Flamingo Distribution Center, Flamingo International si Flamingo Media.
mihai.musatoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24