Business Hi-Tech

ZF IT Generation Summit 2023. Vlad Cazan, cofondator Kfactory, platformă de automatizare a proceselor de business în producţie: Vrem să mergem către o serie A, ceea ce înseamnă o finanţare între 1,5 mil. euro şi 2 mil. euro

Vlad Cazan, cofondator al Kfactory.

Vlad Cazan, cofondator al Kfactory.

Autor: Alexandra Cepăreanu

05.07.2023, 14:24 86

Start-up-ul local KFactory, care a dezvoltat soluţii de automatizare a proceselor de business pentru industria producătoare şi se defineşte astfel ca un start-up industry 4.0, are în plan atragerea unei runde de finanţare în valoare de până în 2 mil. euro, a spus Vlad Cazan, cofondator al Kfactory, în cadrul conferinţei ZF IT Generation Summit 2023.

„A luat sfârşit era în care se puteau lua investiţiile doar pe un powerpoint şi pe o putere de convingere foarte bună, acum trebuie să arăţi că eşti sustenabil, că poţi să duci businessul acolo unde se aşteaptă investitorii şi că ai un plan clar pentru acest lucru. Vrem să mergem către o serie A, asta înseamnă undeva între 1,5 – 2 mil. euro, acolo suntem ca nivel la care ne încadrăm”, a spus Vlad Cazan.

 

Ce a mai spus Vlad Cazan în cadrul conferinţei ZF IT Generation Summit 2023.

Am trecut printr-o pandemie, acum am avut de curând problemele ce se continuă cu acest război din jurul nostru. Noi, fiind un start-up de industry for zero, adică digitalizând companii de producţie am resimţit destul de crunt lucrurile, dar dacă mă uit la rezultatele din spate, lucrurile nu au stat atât de rău. Chiar dacă avem o discuţie un pic diferită cu investitorii faţă de ce discutam la primele runde, poate due dilligence-ul se făcea puţin diferit în primele două runde de finanţare pe care le-am închis, optica era puţin diferită din partea investitorilor. Acum ne uităm la sustenabilitate, la profitabilitate, la oportunitatea de a genera EBITDA şi aşa mai departe. S-au schimbat câteva lucruri, dar start-up-urile care au construit solid şi au şi avut înţelepciunea de a se adapta situaţiei vor ieşi câştigătoare din toată povestea aceasta.

Portofoliul de clienţi este clar cel mai extins în România. Am început să semnăm contracte cu companii multinaţionale cu prezenţă în România, a fost parte din strategia noastră şi acum ne ducem către headquarters şi am început să semnăm contracte de roll-out cu fabrici din afara României. Din punctul de vedere al categoriei de clienţi, noi avem succes în zona de companii medii către mari, asta înseamnă companii care nu au maturitate foarte mare în zona de digitalizare, nu au investit foarte mult, nu au avut bugete mari de investiţii. Astfel, venim să umplem acest gol. Legat de corporaţii, încă vedem în zona de producţie companii mari şi foarte mari care au echipe interne de mii de IT-işti care dezvoltă aplicaţii intern.

 

La cele din afară vedem corporate VC-uri din ce în ce mai des, companii care au înţeles că este un potenţial foarte mare în zona de start-up-uri, că de acolo vine inovaţia şi au apărut acceleratoare cum este cel de la BCR. Mi-ar fi plăcut să văd mai multe companii care iniţiază astfel de colaborări cu start-up-urile, dar încă nu vedem asta în România, ci vedem o mică reticenţă legată de colaborarea cu start-up-urile, există o temere încă.

 

Dacă ne uităm la piaţă, oportunităţile sunt imense, asta dacă mă raportez la piaţa în care suntem noi, cea de industry for zero. Numai piaţa de industrial IoT va creşte în următorii cinci ani de patru ori în Europa, vorbim despre nişte creşteri spectaculoase în adopţia inteligenţei artificiale şi în adopţia asistenţilor virtuali. Tot ceea ce se întâmplă acum în jurul nostru ne deschide nişte oportunităţi imense, dacă ştim să profităm de ele. Este important ca un start-up să înţeleagă ce se întâmplă în jurul lui, în ce piaţă este şi care este piaţa cu potenţial. Din punctul nostru de vedere, viitorul este în asistenţii virtuali, inteligenţa artificială şi tot ce ne bombardează ca informaţii în momentul acesta. Adopţia este rapidă şi trebuie să ne adaptăm la ea.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO