Business Internaţional

BAE isi asigura din punct de vedere politic viitorul afacerilor cu armament

23.08.2006, 17:53 10

BAE, grupul britanic din industria de aparare, a devenit una dintre principalele companii care sprijina financiar candidatii la alegerile din SUA, totalul sumelor donate plasand compania pe locul 18 in topul celor mai mari contribuitori, titreaza Financial Times.
Subsidiarele din SUA ale companiilor britanice au donat circa 2,8 milioane de euro (3,7 milioane de dolari) pentru alegerile congresmenilor din luna noiembrie. Circa 68% din aceste contributii au fost facute in sprijinul candidatilor republicani, potrivit Political Moneyline.
Desi GlaxoSmithKline, producatorul britanic de medicamente, practic reprezinta cel mai mare donator pentru candidatii din SUA ca singura corporatie, sumele combinate ale comitetelor pentru masuri politice din cadrul BAE fac ca aceasta sa surclaseze producatorul de medicamente in acest top.
Contributiile grupului BAE incluse in analiza cuprind sume donate de United Defense, o companie americana, inainte de a fi achizitionata de BAE anul trecut.
Totalul contributiilor realizate de grup se ridica la 0,34 mil. euro (0,43 mil. dolari) pentru candidatii republicani si 0,18 mi. euro (0,23 mil. dolari) pentru cei democrati. BAE a depasit in topul donatiilor unele dintre cele mai puternice companii din lume, cum ar fi ExxonMobil, gigantul petrolier, Microsoft, producatorul de software, si Citigroup, grupul bancar.
Cele mai mari contributii ale grupului european s-au indreptat catre Jerry Lewis, un republican din California, John Murtha, un veteran decorat al razboiului din Vietnam, care critica razboiul din Irak si unul dintre democratii de top ai comitetului de aparare, respectiv Duncan Hunter, un sustinator aprig al legislatiei protectioniste, care au primit circa 15.500 de euro (20.000 de dolari) fiecare.
Totalul donatiilor realizate de Glaxo in actuala campanie electorala
s-a ridicat la 0,41 milioane de euro (0,53 milioane de dolari), din care 0,29 mil. de euro pentru republicani.
Legislatia americana permite subsidiarelor companiilor straine din SUA sa formeze comitete care sa stranga contributii de la angajati pentru sprijinirea unor candidati sau ideologii, insa contributiile pot fi realizate doar de americani sau de detinatori de vize pentru SUA. Contributiile generoase ale companiei in procesul electoral din SUA arata o schimbare de perceptie a Washingtonului.
"Cred ca subsidiarele din SUA doresc sa participe la campania electorala pentru ca beneficiile pe care acestea le aduc economiei americane sunt mai bine intelese si apreciate", spune Nancy McLernon, vicepresedinte al Organizatiei pentru Investitii Internationale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO