Business Internaţional

Batalie daneza pe piata berii din Polonia

16.12.2005, 10:54 193

Grupul Carlsberg Polonia, ce in prezent detine o cota de 14 - 15 procente din piata poloneza consumatoare de bere, cota ce ii permite clasarea pe locul trei in clasamentul distribuitorilor, a afirmat recent ca doreste sa-si creasca pozitia pe piata, informeaza Warsaw Business Journal.

"Pana in 2010 vrem sa atingem o cota de piata de aproximativ 20 de procente", a declarat purtatorul de cuvant al Carlsberg Polonia, Leszek Siwecki. In primele 9 luni ale anului 2005, compania a vandut 3,4 milioane de hectolitri de bere, cantitate ce a crescut cu 9 puncte procentuale fata de aceeasi perioada a anul 2004. Brandul Harnas a avut cea mai mare contributie la aceasta crestere, cu o pondere de 25 % din totalul vanzarilor.

La Carlsberg o crestere a vanzarilor cu aproximativ 9 % pe an a devenit ceva obisnuit in ultima perioada, pe o piata in care media cresterii cantitatii vandute se situeaza undeva in jurul cifrei de 3 procente. Cantitatea - tinta pentru vanzarile acestui an - se situeaza la 4,3 - 4,4 mil. hectolitri de bere, in comparatie cu 4,1 mil. hectolitri vanduti in 2004 si cu 3,8 mil. hectolitri vanduti in 2003. Prezenta pe piata poloneza inca din anul 1996, cand a achizitionat actiuni la fabrica producatoare de bere Okocim, Carlsberg Polonia detine in prezent trei fabrici in Polonia, la Brzesko, Szczecin si Sierpc. Recent compania a incetat productia la fabrica de la Wroclaw. Marcile incluse in portofoliul companiei sunt: Carlsberg, Harnas, Okocim, Karni, Kasztelan, Bosman, Piast si Volt.

Lansata pe piata anul trecut, Harnas se afla deja pe locul opt intre cele mai vandute marci de bere din Polonia, cu o cota de aproximativ 3,5 procente in consumul de bere. Brandul cel mai cunoscut al companiei, Carlsberg se afla pe locul doi intre marcile recunoscute international, are o cota de piata de 35 % in prima jumatate a anului 2005, in timp ce in aceeasi perioada a anului 2004 aceasta cifra avea o valoare de 31 puncte procentuale.

Royal Unibrew Polska a fost infiintata in luna aprilie a acestui an, ca urmare a faptului ca Faxe Polonia, importatorul oficial al produselor Danish Brewery Group, a cumparat doua fabrici detinute de Browary Polskie Brok Strzelec. Fabricile Strzelec si Brok aflate in orasele Jedrzejow si Koszalin au fost cumparate o data cu pachetul de 48 % din actiunile grupului Perla din voievodatul Lubelskie. Valoarea investitiei s-a ridicat la 177,8 mi. zloti (46 mil. euro).

"Speram ca veniturile noaste anul acesta sa se ridice la o valoare intre 130 si 150 de milioane de zloti (33,7 - 38,8 mil. euro)", a declarat in luna aprilie Robert Papla, directorul general al Royal Unibrew Polonia. De asemenea acesta a mai declarat ca se urmareste ca productia de bere in acest an sa atinga cantitatea de 500.000 de hectolitri, in timp ce cota de piata este estimata sa atinga 2 procente. Royal Unibrew are aproximativ 350 de angajati in Polonia si printre principalele marci de bere produse de acestia se numara si Faxe, Brok, Strzelec, Kanclerz, Rybnicki, Sokol, Cooler, Crystal Ice sau Red Erik. Oricum dintre acestea numai Faxe, Brok, Sambor, Sokol si Cooler sunt distribuite in toata Polonia, ca urmare a faptului ca Royal Unibrew Polonia este mai mult concentrata asupra intaririi pozitiei pe pietele regionale, nu si pe cea nationala.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO