Business Internaţional

Bulgari isi lanseaza primul hotel in Milano

25.05.2004, 00:00 13



Ultima lansare companiei italiene Bulgari a avut loc la finele saptamanii trecute, la Milano, la doi pasi de Scala. Surpriza: nu este vorba de un magazin de bijuterii ci de un hotel cu 58 camere si apartamente. Producatorul italian de bijuterii va mai lansa peste 18 luni un sat de vacanta clasa lux in Bali, apoi alte asemenea proiecte in marile capitale: New York, Londra, Roma si Dubai, informeaza Le Figaro.



Decizia lui Francesco Trapani, presedintele Bulgari, de a intra in domeniul hotelier s-a nascut acum trei ani, cand a anuntat asocierea cu Ritz Carlton, ramura de top a gigantului american Marriott International. La vremea aceea, proiectul a provocat uimire. Ce implicatii presupune o asemenea extindere?



"Faptul implicarii numelui Bulgari in domeniul hotelier constituie o maniera mai inteligenta de a face publicitate decat aceea care presupune cheltuieli foarte mari pe campanii publicitare mai mult sau mai putin reusite", explica Antoine Colonna, analist al Merrill Lynch. Potrivit spuselor acestuia, riscul afacerii este aproape nul. Firmele Bulgari si Marriott au constituit o societate comuna cu numele de Bulgari Hotels & Resort, din care Bulgari detine 65%. Investitia planificata pentru primii cinci ani se ridica in total la 140 mil. dolari, din care 15 mil. de dolari pe an numai din partea Bulgari. Suma este nesemnificativa pentru producatorul de bijuterii care a realizat in primul trimestru al 2004 o cifra de afaceri de 191 mil. dolari.



Bulgari nu este singurul nume mare din lumea modei care investeste in domeniul hotelier. Din 1997, fabricantul de produse din piele Ferragamo a deschis primul hotel in Florenta, unde se afla si sediul societatii. "Am intrat in acest domeniu pentru a ne exprima viziunea si stilul de viata pe care dorim de acum inainte sa il transformam intr-o adevarata afacere", explica Leonardo Ferragamo.



Urmand tendinta din domeniu, Versace a ales Golden Coast pentru a implementa sub forma unei licente fastuosul Palazzo Versace. Bennetton este proprietarul hotelului Monaco si al Grand Canal din Venetia, iar Diesel detine un hotel in cartierul Art deco, in Miami. De asemenea, Max Mara a restaurat un hotel in apropiere de Bologne, acolo unde isi are sediul general.



Ultimul pe lista, creatorul de moda Giorgio Armani a anuntat lansarea unui proiect de 1,2 mld. dolari, conceput impreuna cu compania imobiliara Amaar Properties, din Dubai: deschiderea a zece hoteluri si a patru sate de vacanta pe parcursul a sapte ani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO