Business Internaţional

Bvlgari va intra pe piata hotelurilor de lux

10.12.2003, 00:00 19

Compania italiana Bulgari, cel ce-al treilea bijutier din lume dupa Cartier si Tiffany, va deschide in luna mai a anului viitor primul sau hotel, care va fi localizat in centrul orasului Milano. Bulgari a anuntat ca va construi si un grup de vile de lux in Bali, in jurul unui golf, iar la Paris presedintele Bulgari, Francesco Trapani, negociaza achizitionarea unui alt hotel.
In acest fel se materializeaza primele proiecte ale parteneriatului dintre Bulgari (care a adus 65% din capital) si lantul hotelier Marriott, care au decis sa investeasca 140 de miliarde de dolari in hoteluri de lux in marile capitale ale lumii.
Din punctul de vedere al lui Trapani, diversificarea activitatii este necesara in conditiile in care piata bijuteriilor este lovita de criza. Presedintele firmei italiene este de parere ca epoca de aur a ceasurilor si a ratelor de profit ridicate se apropie de sfarsit. Bulgari, care obtine 32% din cifra de afaceri totala din vanzarea de ceasuri, a reactionat prin implementarea unei noi strategii. Cu doi ani in urma a fost pusa in practica o politica de crestere a eficientei, cele 200 de magazine de desfacere au fost marite, punandu-se si mai mult accentul pe brand. De acemenea, a fost initiata o politica agresiva de lansare a unor colectii noi de bijuterii, campanie ce se va derula in urmatorii doi ani.
Primele eforturi ale companiei au fost rasplatite. Intr-un mediu economic dificil, vanzarile si profiturile Bulgari s-au redresat. Dupa doua exercitii financiare incheiate in scadere, cifra de afaceri a avansat cu 0,9% in al treilea trimestru al lui 2003, iar profitul net a crescut cu 35%, pana la 18,9 milioane de euro, datorita bijuteriilor si parfumurilor. In mod paradoxal, moneda europeana tot mai puternica nu a afectat rezultatele companiei italiene, preturile obiectelor din aur si pietre pretioase fiind exprimate in dolari.
"Avand in vedere contextul economic si geopolitic actual, sunt multumit de rezultatele obtinute in primele 9 luni ale acestui an. Cifrele dovedesc ca, in ciuda conditiilor foarte dificile, Bulgari isi continua ascensiunea, datorita marcii puternice si a calitatii produselor sale", a declarat Trapani.
Pentru anul 2004, Trapani estimeaza ca vanzarile vor creste cu 8-10%, iar profitul va fi mai mare cu 3-4 puncte procentuale.
Potrivit site-ului oficial al grupului, familia Bulgari detine 54,09% din actiunile companiei, restul actiunilor fiind tranzactionate la bursele din Milano si de la Londra.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO