Business Internaţional

Cadbury Schwepps, in cautatea cotelor de piata pierdute

24.05.2004, 00:00 17



Cadbury Schweppes Plc, al treilea mare producator mondial de bauturi racoritoare, a anuntat ca va inregistra o crestere de 3 - 5% a vanzarilor in acest an, in baza sporirii vanzarilor de racoritoare si guma de mestecat in Statele Unite, informeaza Bloomberg.



Directorul executiv Todd Stitzer a majorat cheltuielile de marketing aferente bauturilor dietetice de genul Dr Pepper pentru a recastiga cotele de piata pierdute in SUA in fata companiilor Coca-Cola si PepsiCo, totul pe fondul reducerii cererii de bauturi carbonatate.



Stategia a dat rezulate, spun analistii. "Se pare ca au castigat piata cu Dr Pepper", spune Richard Workman, analist la Oriel Securities din Londra.



Cadbury a pierdut teren in SUA in ultimii doi ani: partea sa din piata americana a racoritoarelor, de 64 de miliarde de dolari pe an, s-a redus la 14,3% in 2003 de la 15,6% in 2001, in timp ce volumul total de bauturi carbonatate s-a majorat cu 0,6% in 2003, in scadere fata de cresterea de 0,8% din 2002.



Vanzarile marcii 7Up au fost afectate de campania de promovare a brandului Sierra Mist apartinand Pepsi, care se claseaza acum a doua in ierarhia bauturilor pe baza de lamaie in Statele Unite. Vanzarile 7Up s-au redus cu 28 de procente anul trecut, precizeaza Beverage Digest. Cadbury a indrodus si noi produse, cum este Ragind Cow pe baza de lapte si Snapple-a-Day, usor gazoasa.



Unele costuri ale companiei cresc mai repede decat inflatia, care ar putea afecta rezulatele acestui an, spune un purtator de cuvant al companiei. Costurile in cauza sunt cele cu pensiile si cu materiile prime, in special cacao.



Pretul la cacao a atins maximul pe trei ani in decembrie, alimentat de tensiunile din Coasta de Fildes, principalul exportator mondial, si in prezent este cu 6% mai mare decat cu trei luni in urma.



Astfel incat Stitzer a redus din forta de munca si a inchis fabrici pentru a economisi 400 de milioane de lire sterline annual, pana in 2007, dupa de Cadbury a efectuat peste 20 de achizitii in trei ani.



Ultima companie cumparata este producatorul de bomboane Adams, preluat cu 4,2 miliarde dolari de la Pfizer Inc.



In acest an Cadbury intentioneaza sa inchida patru fabrici si sa elimine 1.800 de slujbe, masuri care vor face posibile economii de 75 de milioane de lire sterline in acest an.



Compania va folosi o parte din economiile obtinute pentru cercetare si dezvoltare si pentru marketing; in acest ultim caz, costurile vor creste cu 12% in acest an.



Pentru a imbunatati vanzarile din Marea Britanie, compania a imbogatit oferta de produse comercializate sub marca de ciocolata Dairy Milk. Vanzarile respectivelor produse au sporit cu 13% anul trecut fata de perioada anterioara. Cadbury a introdus si noi produse, cum este guma de mestecat Dentyne Fire in SUA si Trident White in Canada si a integrat productie Adams in Statele Unite. dorin.oancea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO