Business Internaţional

Carlsberg intra pe pierderi din cauza Pastelui

09.05.2003, 00:00 10

Celebrul producator de bere danez Carsberg a inceput anul cu stangul. Compania a raportat ieri o pierdere de 126 de milioane de coroane daneze (19,27 mil.$) aferenta primului trimestru al anului curent, relateaza Financial Times.
Oficialii grupului au precizat ca principalele cauze ale pierderii sunt fluctuatiile nefavorabile de curs valutar, restrangerea activitatii din Suedia si faptul ca anul acesta sarbatorile de Paste au cazut mai tarziu decat de obicei.
In urma anuntului, actiunile Carlsberg s-au prabusit cu 14% la bursa de la Copenhaga. Grupul a incheiat primul trimestru cu pierdere cu toate ca vanzarile la principala sa marca de bere blonda Carlsberg au avansat cu 5%, iar in Rusia, una din pietele cheie, compania si-a crescut cota de piata.
Veniturile trimestriale au scazut cu 9% la 6,9 miliarde de coroane daneze (1,05 mld.$), iar profitul operational a fost cu 96% mai mic, de 18 milioane de coroane daneze (2,75 mil.$).
Carlsberg a precizat ca regiunile nordice sunt in mod special sensibile la data Pastelui, care anul acesta a fost in aprilie, fata de anul trecut cand a cazut in martie. Faptul ca anul acesta grupul nu a beneficiat de ascensiunea brusca a vanzarilor ocazionata de sarbatorile scandinavilor in timpul weekendului de Paste a costat grupul 75 de milioane de coroane daneze (11,47 mil.$).
Marea Britanie a fost o alta sursa de declin. Producatorul danez a precizat ca, in pofida restrangerii pietei britanice, brandul Carlsberg a inregistrat o crestere de 14% a volumului vanzarilor . Insa, acesata crestere nu s-a reflectat si in profituri mai mari. Profitul din Marea Britanie "a suferit un declin minor" cauzat de "cresterea provizioanelor de pensii si a fluctuatiilor valutare".
Rezultatele neasteptat de slabe pentru primul trimestru au determinat o reducere a obiectivelor anuale. Grupul se laudase anterior cu o crestere a profitului operational anual de 10%, pentru berile Carlsberg, dar acum s-a razgandit spunand ca profiturile for ramane constante la valoarea de anul trecut.
Carlsberg a atribuit acesata nou ton pesimist "cresterii economice lente in cateva din cele mai importante piete de desfacere si modificarilor nefavorabile de curs valutar".
Carlsberg are operatiuni de distributie si de productie in toata Europa, dar si in Rusia si Asia, insa are o prezenta minora pe piata americana. georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO