Business Internaţional

Castigurile Electrolux au crescut cu 32% anul trecut

13.02.2003, 00:00 13

Grupul suedez AB Electrolux, cel mai mare producator de aparatura electrocasnica din lume, a raportat ieri o crestere de 32% a profitului net pe 2002, pana la aproape 5,1 miliarde de coroane suedeze (peste 597,7 milioane de dolari), se arata intr-un comunicat al companiei.
Profitul operational de anul trecut a avansat cu 23%, pana la 7,73 miliarde de coroane suedeze (905,93 milioane de dolari).
Pe de alta parte, vanzarile nete s-au redus de la 135,8 miliarde de coroane suedeze la 133,15 miliarde de coroane sudeze (15,6 miliarde de dolari).
In ultimele trei luni ale anului, Electrolux  obtinut un profit operational de 1,78 miliarde de coroane suedeze (208,4 milioane de dolari), fata de cel de 1,45 miliarde de coroane suedeze aferent trimestrului al patrulea din 2001.
Vanzarile din perioada octombrie-decembrie 2002 au scazut de la 31,88 miliarde de coroane suedeze la 30,59 miliarde de coroane suedeze.
Electrolux a inregistrat, in aceeasi perioada, si o pierdere inainte de impozitare de 559 milioane de coroane sudeze.
Fluxul de lichiditati a crescut cu o treime, la 7,67 miliarde de coroane suedeze, avansul fiind sustinut de cresterea profitabilitatii si de diminuarea cheltuielilor. Din acest motiv, datoriile nete ale companiei s-au diminuat, la finele lui 2002, la aproape 1,4 miliarde de coroane suedeze.
Compania a remarcat o imbunatatire a activitatii pe pietele din Estul Europei, America de Nord si Australia, concomitent cu un declin in statele vest-europene. Cererea pentru aparatura electrocasnica s-a diminuat in Brazilia, India si China, in primele trimestre, redresandu-se, insa, catre finele anului 2002.
Volumul vanzarilor diviziei producatoare de bunuri de folosinta indelungata, al carei portofoliu include marcile AEG, Zanussi, Frigidaire si Flymo, au crescut cu aproape un procent, pe piata europeana.
Pe ansamblul anului, Electrolux a inregistrat in Estul Europei un avans de noua procente, cu o crestere similara in trimestrul al patrulea, mai putin in Turcia.
In acelasi timp, volumul vanzarilor din 2002 s-a diminuat cu aproape doua procente in Vestul Europei.
Conducerea companiei a precizat ca imbunatatirea rezulatelor din regiunea est-europeana a fost determinata atat de crestere volumelor de vanzari, cat si de scaderea costurilor de achizitionare a materiei prime si a eficientizarii productiei, ca urmare a implementarii masurilor de restructurare.
Electrolux a lansat, in 2001, un program de reorganizare care prevede inchiderea unor centre de productie, modificari ale proceselor de productie si aplicarea unui nou sistem de administrare si de organizare a vanzarilor.
Conducerea companiei suedeze se asteapta la o imbunatatire a profiturilor pe anul curent, in pofida incertitudinii existente pe piata si a stagnarii cererii de produse electrocasnice, atat in Europa, cat si in Statele Unite.
Grupul Electrolux este prezent in Romania de la sfarsitul anului 1995, iar din 1997 este actionar majoritar al fabricii Samus Satu Mare, unde are aproximativ 1.150 de angajati.
Compania suedeza are vanzari anuale de peste 15 miliarde de dolari si un personal pe plan global de aproape 85.000 de salariati. Mediafax

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24
Cele mai citite ştiri