Business Internaţional

Clienţii bogaţi pot fi şi o adevărată pacoste pentru bancheri

Autor: Cristina Roşca

12.09.2010, 23:05 26

Cei mai bogaţi clienţi, ale căror dorinţe depăşesc adeseacompetenţele umane, reduc marjele de profit şi provoacă o serie deconflicte interne în cadrul băncilor de investiţii, a spusvicepreşedintele diviziei de wealth management din cadrul Barclays,scrie Bloomberg.

Oamenii care dispun de cel puţin 30 de milioane de dolari pentruinvestiţii, cunoscuţi ca indivizi "foarte valoroşi" sau foartebogaţi, insistă să plătească mai puţin pentru serviciile ce le suntprestate, a spus Gerard Aquilina de la Barclays Wealth. Tot ei suntcei care cer credite pentru a investi în imobiliare, credite careîn unele cazuri nu generează comisioane pentru private banking şisolicită ajutorul atunci când vor să îşi plaseze copiii în şcolisau când doresc pe ultima sută de metri bilete la concerte, explicăel.

"Fiţi atenţi la implicaţiile ce vin la pachet cu un individfoarte bogat", a spus Aquilina, care până în 2006 a ocupat poziţiade director executiv pe America în cadrul HSBC. "Dorinţele, demulte ori deloc rezonabile" pot să se repercuteze asupraorganizaţiei "sub formă de cerinţe imposibil de îndeplinit".

În 2009, cei foarte bogaţi au avut un an bun, în condiţiile încare averile lor au crescut cu 22%, mai repede decât ale"milionarilor mai mici", care s-au bucurat de un avans de doar 19%,potrivit unui raport realizat de Capgemini şi Merrill Lynch.Potrivit aceluiaşi raport, această îmbogăţire continuă s-a datorat"unei eficiente relocări a activelor."

"Poate fi foarte profitabil pentru anumite instituţii dacă poţiaşeza toate piesele puzzle-ului", recunoaşte Aquilina, făcândreferire la managementul activelor celor mai bogaţi clienţi. "Uneleinstituţii au reuşit să îşi îndeplinească misiunea cu succes, întimp ce alte nu au putut."

Atragerea de clienţi foarte bogaţi poate fi însă dificilă pentrubăncile private, deoarece mai multe echipe ale instituţiei sau maimulte divizii ale acesteia pot lua în vizor aceiaşi clienţi. Înaceastă situaţie, angajaţii nu sunt dispuşi să îşi împartăcomisioanele sau să piardă clienţi în faţa unei alte divizii,explică Aquilina.

El spune că este cunoscut faptul că bancherii din sectorulinvestiţional şi bancherii privaţi nu îşi vorbesc. Toţi au uncomplex de nesiguranţă.

Barclays Wealth, care îşi caută clienţii printre cei dispuşi săinvestească peste 5 milioane de lire sterline, administra pentruclienţii săi din întreaga lume active şi averi de 151,2 mld. liresterline (180,5 mld. euro) la sfârşitul lui 2009.

Banca elveţiană UBS, care manageriază 300 mld. franci elveţieni(230 mld. euro) pentru clienţii săi foarte bogaţi, încearcă să seextindă, vizând aceiaşi clienţi ca şi Barclays, a spus Rene Mottas,directorul executiv al diviziei de Wealth Management pe Europa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO