Business Internaţional

Concurenta zborurilor ieftine scufunda rezultatele TUI

24.03.2005, 00:00 8


TUI, cel mai mare operator de turism din Europa, a anuntat o extindere a pierderii inregistrate pe al patrulea trimestru, ca urmare a cheltuielilor ocazionate de disponibilizarile de personal si cele pentru promovarea brandului Thomson in Marea Britanie, relateaza Bloomberg.


Decizia grupului de a investi in dezvoltarea brandului Thomson a fost determinata de concurenta puternica pe piata zborurilor ieftine reprezentata de companiile Ryanair Holding si EasyJet.


TUI a inregistrat un rezultat negativ inainte de deducerea impozitelor de 125 de milioane de euro, in crestere fata de perioada similara a anului trecut cand contabiliza o pierdere de 93 de milioane de euro, potrivit datelor raportate de companie.


TUI intampina o concurenta intensificata din partea liniilor aeriene cu costuri reduse, la care a raspuns prin suplimentarea capacitatilor de transport la divizia sa Hapag-Lloyd Express si printr-o promovare mai accentuata a ofertei companiei pe internet. TUI preconizeaza ca actiunile pe care le va intreprinde, alaturi de cresterea cererii pentru pachete turistice, vor produce o majorare a castigurilor din turism cu peste 10%.


"In activitatea de turism si de transport estimam o crestere robusta, care se va reflecta in continuarea imbunatatirii profiturilor operationale din turism si prin realizarea unui nivel bun al profiturilor din transport in 2005", este de parere Michael Frenzel, directorul general al TUI.


Profitul diviziei de turism inainte de deducerile fiscale  a fost in 2004 de 362,4 milioane de euro, sau 2,8% din vanzari, care au avansat cu 3,6%, pana la 13,1 miliarde de euro. Frenzel are drept obiectiv pentru acest an amplificarea acestei marje pana la 5%.


Unii analisti sunt insa sceptici cu privire la capacitatea operatorului de a-si indeplini obiectivele de profitabilitate. Toni Baldwin si Patrick Hargreaves de la filiala londoneza a Goldman Sachs considera ca nu se vor produce modificari in marja de profit in acest an din cauza competitiei agresive.


Hargreaves a descoperit ca, anul trecut, in sapte din zece cazuri, achizitia unui pachet turistic ii costa pe consumatori, in medie, cu 14% mai mult decat daca ar fi optat pentru efectuarea pe cont propriu a aranjamentelor pentru rezervarea biletelor de avion si a cazarii la hotel.

Pentru a contracara concurenta transportatorilor aerieni Ryanair si EasyJet in Marea Britanie, TUI va inlocui brandurile Lunn Poly si Britannia cu Thomson.


Anul trecut, compania a dat publicitatii planurile de disponibilizare a 8% din personalul britanic si de restrangere a numarului ghizilor turistici cu 300 la destinatiile Thomson Holiday din Marea Britanie, in aceasta vara.


Actiunile TUI erau cotate ieri, la ora 15, la bursa din Frankfurt, la 21,27 euro, cu 1,77% mai mult fata de pretul de deschidere. TUI va plati actionarilor un dividend de 77 de eurocenti pe actiune, neschimbat fata de anul trecut. marius.anton@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO