Business Internaţional

Cursul, pentru unii muma, pentru altii ciuma

30.05.2003, 00:00 30

Recenta devalorizare a lirei sterline in raport cu moneda unica europeana va spori competitivitatea Premier Automotive Group, portofoliul de marci de automobile de lux al Ford Motor Company, a doua mare producatoare de automobile a lumii.
Bill Ford, directorul executiv al companiei, a aratat ca recenta scadere a valorii dolarului si lirei sterline va sustine imbunatatirea rezultatelor companiei.
Un procent semnificativ din veniturile Premier Automotive Group (PAG) sunt obtinute de marca Jaguar, pe care Ford a achizitionat-o in 1989. #leadend#Divizia, ce inregistra pierderi, s-a confruntat timp de mai multi ani cu aprecierea lirei sterline, in ciuda lansarii unor noi produse destinate pietei americane, cea mai mare piata de desfacere a diviziei.
Portofoliul de automobile PAG reprezinta o parte importanta a strategiei prin care Ford intentioneaza sa-si majoreze profiturile, producatorii de automobile avand in general posibilitatea de a percepe preturi mai mari pentru automobilele de lux fata de cele ale automobilelor care sunt produse in masa. Ford se asteapta ca PAG sa reprezinte o treime din profiturile grupului pana la mijlocul acestui deceniu.
Ca urmare a recentei cresteri a euro, producatorii europeni de automobile trebuie sa suporte costuri mai mari legate de vanzarea de automobile peste hotare.
Asemenea rivalelor General Motors si Chrysler, Ford se confrunta cu o cronica supracapacitate a fabricilor in America de Nord, lovindu-se in acelasi timp de o posibilitate limitata de a majora preturile la automobile in contextul unei competitii stranse venite din partea producatorilor cu costuri reduse cum ar fi Toyota si Honda.
Pe de alta parte, PSA Peugeot Citroen a avertizat ca profiturile sale vor fi serios afectate de cresterea euro. Se pare ca producatoarea franceza de automobile nu-si va putea atinge tintele anuale pentru prima data de la lansarea unui plan de redresare cu cinci ani in urma.
Jean-Martin Folz, directorul executiv al companiei, a anuntat ca rezultatele companiei vor scadea ca urmare a aprecierii monedei unice europene si a situatiei dificile a pietei de automobile noi, ce a inregistrat rezultate sub asteptari.
Peugeot pierde 70 milioane de euro din profit pentru orice crestere cu 1 procent a monedei euro in raport cu alte monede, cea mai mare expunere fiind fata de lira sterlina. Crestere cu11% a monedei euro in raport cu lira sterlina inregistrata pana in acest moment va costa compania 418 milioane de euro de la profiturile brute pe intregul an, ce au atins o valoare de 2,6 miliarde de euro anul trecut.
"Peugeot este prima dintr-o lunga serie," a declarat Keith Hayes, analist auto in cadrul Goldman Sachs. "Intreaga industrie europeana va fi afectata de deprecierea lirei sterline in raport cu moneda euro".




Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO