Business Internaţional

Disciplina, pe fond muzical

24.03.2003, 00:00 23

Ca multi alti directori executivi ai unor companii din sectorul inregistrarilor muzicale, Richard Griffiths isi conducea operatiunile dupa bunul sau plac. Atribuindu-i-se meritul de a fi consolidat operatiunile desfasurate de compania de inregistrari BMG in Marea Britanie, Griffith nu tinea cont de parerile colegilor sai. De exemplu, in timpul intrunirilor, acesta obisnuia sa-si puna picioarele pe masa de conferinta.
Lucrurile s-au schimbat insa la putin timp dupa investirea cu doi ani in urma a lui Rolf Schmidt-Holtz in pozitia de presedinte al BMG, divizie a gigantului media Bertelsmann AG. Cand Griffith si-a ridicat din nou picioarele pe masa de conferinta, Schmidt-Holtz i-a pus un prosop curat sub ele, iar la putin timp dupa aceea l-a concediat pe Griffith.
Intr-o perioada in care industria muzicala se lupta cu declinul vanzarilor, declin datorat in mare parte pirateriei, o noua generatie de manageri vor sa schimbe situatia.
Schmidt-Hultz era un fost director al unei reviste, necunoscut in lumea muzicii, in momentul in care a fost desemnat in functia de presedinte al BMG la inceputul anului 2001. Acesta sustine ca multi veterani ai industriei muzicale se fac vinovati de mandrie excesiva si irosire a fondurilor. BMG a raportat pierderi de aproximativ 400 de milioane de dolari in 2001.
In incercarea de a redresa situatia companiei, Schmidt-Hultz a eliminat 1.500 locuri de munca, sau aproximativ 20% din forta de munca a companiei, limitand in acelasi timp unele avantaje oferite angajatilor. Mult mai important, acesta sustine ca incearca sa schimbe insasi cultura companiei, insistand asupra faptului ca marcile BMG nu isi pot permite sa nu respecte termenele limita legate de lansarea de albume pe motiv ca artistii intarzie in finalizarea albumelor, o scuza adesea invocata de companii pentru neatingerea tintelor legate de castiguri. Sub conducerea lui Schmidt-Hultz, BMG a elaborat unele clauze ce impun artistilor penalitati financiare in cazul in care se intarzie lansarea albumelor.
De asemenea, noul presedinte nu va permite companiei sa-si asume riscuri mari prin semnarea unor contracte uriase.
Cea mai mare problema pe care Schmidt-Hultz va trebui sa o rezolve tine de viitorul BMG. Bertelsmann a incercat sa fuzioneze BMG cu EMI, purtand negocieri si pentru inchierea unui alt acord. Schmidt-Hultz insista ca BMG nu este de vanzare, dar nu exclude posibilitatea ca Bertelsmann sa incheie o fuziune.
Pana acum, strategia lui Schmidt-Hultz pare sa dea rezultate. Se asteapta ca BMG sa raporteze in curand un profit operational de 125 milioane de dolari, iar toate albumele au fost lansate la timp.
Totusi, lui Schmidt-Hultz nu i-a fost usor. Acesta a fost nevoit sa-i inlocuiasca pe cei patru directori adjuncti desemnati in momentul in care a devenit presedinte. Schmidt-Hultz admite ca a comis unele greseli, spunand insa ca important este ca a stiut sa le remedieze.
Intrebarea este daca BMG va fi capabila sa inregistreze in continuare rezultate la fel de bune. Cota detinuta de companie din piata albumelor nou-lansate a scazut in ultimele 12 luni. Schmidt-Hultz admite ca in cazul in care declinul industriei muzicale va continua, ii va fi greu sa obtina rezultate satisfacatoare. Totusi, acesta a declarat ca este optimist in legatura cu programul de lansari pe anul 2003.
Nu se stie cu siguranta daca eforturile depuse de Schmidt-Hultz in vederea impunerii unei anumite discipline in cadrul acestei industrii vor da roade pe termen lung. Unii spun ca incercarile de a preveni intarzierile legate de lansarea de albume nu sunt realiste. Altii pun la indoiala eficienta acestei discipline financiare avand in vedere ca doua dintre marcile principale ale BMG, Arista si RCA Music, sunt conduse de L.A. Reid si Clive David, binecunoscuti pentru stilul liber de a cheltui pentru a-si atinge scopurile.
Charles Goldstuck, director de operatiuni in cadrul RCA, spune ca directorii de marci trebuie sa gaseasca noi modalitati de a compensa pierderile derivate din intarzieri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO