Business Internaţional

Franţa a interzis pronunţarea cuvintelor "Twitter" şi "Facebook" la radio şi televiziune

Franţa a interzis pronunţarea cuvintelor "Twitter" şi "Facebook" la radio şi televiziune

Autor: Florin Badescu

05.06.2011, 17:51 1398

Franţa a interzis pronunţarea cuvintelor "Twitter" şi "Facebook"în emisiunile de radio şi televiziune, cu excepţia cazului în careele sunt folosite în cadrul unor ştiri despre cele două platformeonline, informează huffingtonpost.co.uk.

Motivul care a stat la baza acestei decizii se regăseşte într-undecret ce datează din mai 1992. Potrivit acestui decret,menţionarea unor astfel de servicii, prin pronunţarea numelor lor,reprezintă un act de publicitate. De aceea, trimiterile către"Twitter" şi "Facebook" constituie un tratament preferenţial.

Christine Kelly, purtătoarea de cuvânt a Consiulului Superior alAudiovizualului (Conseil Superior de l'Audiovisuel / CSA) dinFranţa, a explicat această decizie de interdicţie.
"De ce să avem un tratatement preferenţial pentru Facebook, carevalorează miliarde de dolari, când există multe alte reţele desocializare care luptă din greu pentru a fi recunoscute?", adeclarat Christine Kelly pentru publicaţia L'Express. "Ar fi odistorsionare a concurenţei. Dacă vom permite ca Facebook şiTwitter să fie citate în direct, vom deschide Cutia Pandorei - altereţele de socializare vor depune plângeri şi vor spune: «De ce nunoi?»", a adăugat Kelly.

CSA a considerat că "trimiterea telespectatorilor şi aascultătorilor către pagina online a emisiunii de pe o reţea desocializare, fără a cita acea reţea de socializare, prezintă uncaracter informativ". "În schimb, trimiterea telespectatorilor şi aascultătorilor către acea pagină, menţionând reţeaua de socializarepe care aceasta a fost creată, are un caracter publicitar", carecontravine decretului din martie 1992, care "interzice publicitateaclandestină".

În urma acestei decizii, criticile au apărut imediat în blogosferă.Bloggerul Matthew Fraser atribuie noile restricţii tradiţionaleipolitici franceze de protecţionism, care se manifestă mai alesatunci când este vorba de "răspândirea" culturii americane.

În 2003, Franţa a interzis utilizarea cuvântului "e-mail" în toatedocumentele şi publicaţiile guvernamentale.