Business Internaţional

Gin, lapte de soia şi căşti de biciclete: coşul de consum britanic capătă o tentă milenială

Gin, lapte de soia şi căşti de biciclete: coşul de...

Autor: Catalina Apostoiu

15.03.2017, 00:00 303

Cicliştii vegani iubitori de gin reprezintă noile motoare ale cheltuielilor consumatorilor în Marea Britanie judecând după ultimele schimbări efectuate în ceea ce priveşte coşul de cumpărături al ţării, scrie Financial Times. Biroul Naţional de Statistică analizează bunurile şi serviciile care contează pentru calcularea ratei oficiale a inflaţiei o dată pe an. Calculele din acest an vor include produse ca laptele de soia şi ovăz pentru prima dată, în timp ce ginul şi căştile pentru biciclete sunt reincluse în coş pentru prima dată în mai mult de un deceniu. Vânzările de gin din Marea Britanie au crescut de opt ori în ultimii patru ani. Spre deosebire, telefoanele mobile au fost într-un final scoase din coş, după ce biroul a anunţat că dezvoltarea pe acest segment a făcut „dificilă colectarea de preţuri pentru acestea“. Biroul a adăugat de asemenea trotinetele pentru copii, înlocuind leagănele. 

Căştile de bicicletă au fost scoase din coş în 2005, însă acum au fost readăugate după o creştere a vânzărilor. Puzzle-urile au fost adăugate de asemenea în coşul de cumpărături pentru a reprezenta un hobby al adulţilor. Economiştii se aşteaptă ca inflaţia să accelereze în acest an din cauza preţurilor mai mari la import generate de deprecierea lirei sterline.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO