Business Internaţional

In batalia pentru Safeway se implica si consumatorii

06.02.2003, 00:00 14

Batalia pentru Safeway, la care participa sase companii, a fost temporizata de o ancheta a Comisiei Concurentei, iar guvernul va trebui sa ia in considerare oportunitatea instituirii unui organism de reglementare a sectorului de retail alimentar, a avertizat o organizatie a consumatorilor.
Consiliul National al Consumatorilor (National Consumer Council-NCC), o organizatie independenta infiintata de Departamentul pentru Comert si Industrie, a avertizat Oficiul pentru Concurenta Loiala (Office of Fair Trading-OFT) ca este nevoie de masuri radicale pentru a preveni reducerea concurentei in cadrul acestui sector.
"Se naste intrebarea daca nu este oare necesara instituirea unor organisme specifice de reglementare a acestui sector," a declarat NCC.
OFT a cerut o serie de comentarii legate de propusa achizitie a Safeway si este asteptata sa inainteze propriile recomandari catre DTI luna viitoare. Propunerile NCC sunt sustinute de consilii ale consumatorilor din Scotia, tara Galilor si Irlanda de Nord.
"Suntem in special preocupati de situatia celor dezavantajati," a declarat Deirdre Hutton, presedinte NCC. "Aproximativ 20% din consumatori cheltuie 30% din venitul de care dispun pe produse alimentare. Adesea, in unele zone, consumatorii nu au de unde alege".
Desi nu a facut comentarii legate de ofertele individuale pentru Safeway, NCC a declarat ca preluarea Safeway de catre oricare dintre principalii trei ofertanti, Tesco, Sainsbury si Wal-Mart/Asda, ar "crea o diferenta considerabila intre cei trei si restul micilor companii competitoare".
Pe langa cei trei mari ofertanti, in cursa pentru Safeway mai participa afaceristii Kohlberg Kravis Roberts si Philip Green.
Batalia pentru Safeway a inceput luna trecuta odata cu lansarea unei oferte de catre Wm Morrison Supermarkets, care plasa valoarea companiei la 2,9 miliarde de lire sterline. La inceputul acestei saptamani, valoarea ofertei lansate de Morrison scazuse la 2,2 miliarde de lire sterline.
In ciuda faptului ca piata supermarketurilor a fost deja analizata de catre Comisia Concurentei in anul 2000, NCC a aratat ca este necesara o noua ancheta pentru a determina daca consumatorii vor fi afectati de o eventuala schimbare a pietei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO