Business Internaţional

Lenjeria intima se vinde bine si in recesiune

25.03.2009, 00:00 33

Vanzarile de lenjerie se mentin relativ ridicate in actuala perioada de declin economic, scrie Financial Times. In timp ce vanzarile totale din retail, excluzand cumparaturile online, sunt asteptate sa scada cu 4% in acest an, piata lenjeriei va scadea cu 0,8%, conform datelor furnizate de Verdict Research.

Garry Hogarth, director executiv al Agent Provocateur, un brand de lenjerie exotica, anticipeaza noi cresteri in 2009.
El a declarat ca in conditiile in care cuplurile petrec mai mult timp acasa decat in oras pentru a face economii, mai multe femei tind sa investeasca in articole care sa le „condimenteze" relatia. In cadrul unei declaratii publicate recent, compania a anuntat o crestere de 8 procente a vanzarilor in anul fiscal incheiat in martie 2009.
Agent Provocateur, o companie privata, a fost fondata de Joseph Corre, fiul designerului de moda Vivienne Westwood si al lui Malcolm McLaren, fost manager al Sex Pistols, si sotia acestuia in 1994. Dupa ce cei doi s-au despartit, 3i, grupul de private equity, a achizitionat o participatie majoritara in schimbul a 60 de milioane de lire sterline (66,7 milioane de dolari) in 2007, iar Hogarth a fost adus la conducerea businessului.
Nici macar lenjeria intima nu este insa complet imuna la actuala criza economica. Ritmul de crestere al vanzarilor Agent Provocateur a incetinit de anul trecut incoace.
Pe intregul an fiscal incheiat in martie 2008, veniturile au avansat cu 26% pana la 20,7 mil. lire sterline, in timp ce profitul operational (EBITDA) a scazut de la 2,7 milioane la 2,2 milioane de lire sterline in conditiile in care compania a investit masiv in deschiderea de noi magazine in Marea Britanie si peste granite.
De la achizitionarea companiei de catre 3i, 13 magazine noi au fost deschise. Compania detine in prezent 43 de magazine la nivel mondial.
Hogarth a declarat ca firma intentioneaza sa deschida intre 5 si 10 magazine peste hotare in acest an.
Ann Summers, un retailer de lenjerie cu 134 de magazine, pune la randul sau cresterea recenta pe seama faptului ca oamenii petrec mai mult timp acasa. Piata de lenjerie este caracterizata in continuare de o competitie extrem de stransa si de presiunea venita din partea retailerilor cu politica de discount.
Limited Brands, grupul american de retail, a fost nevoit sa-si reduca cu 215 milioane de dolari (165 miliarde de euro) valoarea marcii sale internationale de lenjerie, La Senza.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO