Manchester United, unul dintre cele mai mari cluburi de fotbaldin lume are 15 sponsori şi generează anual venituri care depăşesc75 de milioane de euro, scrie site-ul Futebol Finance.
Dimensiunea unui club de fotbal nu mai este neapărat măsuratăprin numărul de titluri, ci mai ales prin prestigiul şinotorietatea brandului. Inevitabil, realizarea de rezultatesportive va fi întotdeauna asociată cu vizibilitate pe care clubulo poate atinge. Aşadar, succesul unui club se datorează felului încare brandul a fost promovat. Astfel se creează o legătură în carecele două componente, management şi sport, care se susţin una pecealaltă şi profită de oportunităţile pe care le genereazăfiecare.
Acesta este şi cazul echipei Manchester United, unul dintre celemai mari cluburi de fotbal din lume şi probabil cel care înglobeazăcel mai bine aptitudinile de afaceri. Succesul şi vizibilitatea"diavolilor roşii" înseamnă că orice companie vrea să îşi vadămarca împreună cu cea a clubului.
De unde vin banii
Tip sponsorizare | Companie | Durată | Contract total | Venituri anuale |
Sponsor principal (tricouri) | AON Corporation | 2010 - 2014 | 94 mil. Euro | 23,5 mil. euro |
Echipament | Nike | 2010 - 2015 | 150 mil. euro | 30 mil. euro |
Partener oficial pentru ceasuri | Hublot | 2009 - 2013 | 11,5 mil. euro | 2,87 mil. euro |
Partener oficial pentru călatorii | Thomas Cook | 2010 - 2014 | 6 mil. euro | 1,5 mil. euro |
Telecomunicaţii | MTN | 2010 - 2013 | 2,5 mil. euro | 715.000 de euro |
Partener Wi-Fi | Icom | 2009 - 2013 | 0,3 mil. euro | 75.000 de euro |
Telecomunicaţii | 3Indonesia | 2009 - 2012 | 2,5 mil. euro | 715.000 de euro |
Transmisii TV | Bharti Airtel | 2009 - 2014 | 11 mil. euro | 2,2 mil. euro |
Partener oficial pentru pariuri | Betfair | 2009 - 2012 | 5,5 mil. euro | 1,8 mil. euro |
Telecomunicaţii | Globalcom Limited | 2010 - 2015 | 18,5 mil. euro | 3,7 mil. euro |
Telecomunicaţii | Telekom Malaysia | 2010 - 2015 | 6,5 mil. euro | 1,3 mil. euro |
Companie aeriană | Turkish Airlines | 2010 - 2013 | 4 mil. euro | 1,15 mil. euro |
Transmisii TV | Aigo | 2009 - 2014 | 19 mil. euro | 3,8 mil. euro |
Partener oficial pentru vinuri | Vina Concha y Toro | 2010 - 1013 | 5,25 mil. euro | 1,5 mil. euro |
Partener oficial pentru consumabile | Epson | 2011 - 2013 | 3 mil. euro | 1,5 mil. euro |
TOTAL | 339,55 mil. euro | 76,58 mil. euro |
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels