Business Internaţional

Milioane de dolari pentru publicitate la Super Bowl

03.02.2005, 00:00 21



In acest an, canalul Fox va primi de la companiile din domeniul publicitatii, in medie, 2,4 milioane dolari (1,84 milioane euro) pentru difuzarea unui spot de 30 de secunde, in timpul de emisie destinat campionatului de fotbal american Super Bowl, informeaza Financial Times.



Super Bowl reprezinta cel mai important eveniment TV din Statele Unite ale Americii, fiind urmarit de circa 145 milioane de telespectatori. Numeroase companii, mai ales producatori de bere si snack-uri, se pregatesc sa profite de una din cele mai importante oportunitati de promovare a produselor lor pe scara larga.



Anul trecut, 30 de secunde de reclama costau, in medie, 2,3 milioane dolari (1,76 milioane dolari).



Bugetele de publicitate reflecta ambitiile companiilor, care au fost incurajate de presa americana sa vada reclamele din timpul evenimentului sportiv ca o forma de arta, si mai putin ca un instrument de comunicare din partea corporatiilor. Publicatii de mare tiraj, precum USA Today, efectueaza sondaje pentru a masura popularitatea reclamelor difuzate in timpul campionatului.



Sponsorii Super Bowl au castigat, prin derularea unor spoturi publicitare cat mai nonconformiste, reclama gratuita de milioane de dolari.



Aceasta tendinta a spoturilor difuzate cu ocazia Super Bowl a devenit un fel de Eldorado pentru publicitari, care incearca astfel sa stimuleze discutiile, sa atraga imitatiile si chiar sa incurajeze parodiile.



Campaniile publicitare "contagioase" au insa si riscurile lor. Volkswagen, de exemplu, a descoperit acest fapt o data cu aparitia, on line, a unei reclame in care unul din modelele sale era utilizat pentru o sinucidere cu bomba.



Cu toate acestea, cand acest gen de campanii functioneaza, aduc venituri uriase. Reclamele "Whassup" ale Budweiser au generat circa 80 de imitatii online, a afirmat Ken Kaess, CEO al DDB, agentia care a initiat campania.



Potrivit lui Bob Lachky, vice-presedinte al diviziei de brand management la Anheuser-Busch, in saptamana dinainte de Super Bowl, Budweiser inregistreaza in mod normal a doua crestere a vanzarilor din anul calendaristic, dupa weekend-ul de Ziua Independentei (4 iulie). ioana.leaua@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO