Business Internaţional

Novartis vrea sa relanseze marca Sandoz

23.01.2003, 00:00 62

Novartis, compania elvetiana de farmaceutice, vrea sa relanseze brandul Sandoz, cunoscut mai ales ca fiind compania din spatele LSD-ului, ca o marca globala pentru divizia sa de medicamente generice, care se dezvolta rapid.
Novartis a fost creata prin fuziunea dintre Sandoz si Ciba-Geigy in 1996 si este al doilea producator mondial de medicamente generice, care nu se mai afla sub protectia patentelor.
Novartis vrea sa relanseze numele Sandoz, vechi de 117 ani, marca unica sub care sa produca 14 dintre brandurile sale de medicamente generice, printre care se numara Geneva Pharmaceuticals, din Statele Unite si Azupharma din Germania.
Conducerea de la Novartis crede ca marca Sandoz este inca bine cunoscuta in randul medicilor si farmacistilor si are incredere in potentialul sau de a deveni un lider global incontestabil pe acest segment de medicamente.
Cu toate ca presedintele de la Novartis, Dan Vasella, si-a construit cariera la Sandoz si este casatorit cu nepoata lui Marc Moret, fostul presedinte de la Sandoz, conducerea companiei a subliniat ca decizia sa de a relansa brandul Sandoz se bazeaza exclusiv pe motive de ordin economic si pe ratiuni de marketing.
Stirea va multumi cu siguranta bogata familie elvetiana Sandoz, care este al doilea actionar ca dimensiune de la Novartis. Pierre Landolt, nepotul lui Edouard Sandoz, fondatorul companiei, este cunoscut pentru perseverenta cu care incearca sa mentina in atentia publica numele Sandoz, sprijinind diverse proiecte in care este implicat, de la hoteluri de lux, la firme pe internet.
Rivalitatea dintre Sandoz si Ciba este una cu o poveste extrem de interesanta. Ciba a fost fondata in anii 1880 la Basle, drept producator de vopseluri, si apoi s-a extins in domeniul chimic si farmaceutic. Unul din motivele pentru care a fost ales un nume nou, Novartis, pentru compania rezultata in urma fuziunii este acela ca nici una din parti nu a vrut sa cedeze.
Brandul Ciba, numele celui mai mare, dar nu si mai profitabil dintre partenerii fuziunii, s-a relansat pe piata imediat ce Novartis a vandut divizia de produse chimice Ciba Speciality.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO