Business Internaţional

O nouă categorie de active câştigă teren: produsele de investiţii prietenoase cu mediul şi societatea

O nouă categorie de active câştigă teren: produsele...

Autor: Catalina Apostoiu

14.04.2017, 00:00 325
Produsele de investiţii care susţin proiecte „prietenoase“ cu mediul şi societatea devin din ce în ce mai populare, scrie CNBC. Astfel de produse, deşi nu sunt noi în lumea financiară, au înregistrat o cerere în creştere accelerată după încheierea acordului de la Paris privitor la schimbările climatice. Potrivit Moody’s, emisiunile de obligaţiuni verzi au avansat cu 120% în 2016 până la un nivel record de 93,4 mi­liarde de dolari, având potenţialul de a atinge 206 miliarde de dolari în acest an. În acelaşi timp, activele responsabile social aflate în administrare au avansat la 22.900 miliarde de dolari la începutul anului trecut, în creştere cu 25% faţă de 2014. Astfel de active reprezintă 26,3% din activele totale aflate în administrare. Legislaţia joacă un rol important în promovarea unor astfel de investiţii în Europa, regiunea având active de acest gen în administrare de 12.000 miliarde de dolari, reprezentând 52,6% din activele totale deţinute de firmele europene. Europa conduce pe acest segment, însă Asia are cel mai mare potenţial de creştere. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO