Business Internaţional

Omenirea cheltuieste pe medicamente 430 miliarde de dolari

27.02.2003, 00:00 15

In ciuda incetinirii ritmului de crestere economica si a reducerilor de preturi ordonate de guvernele europene si cel japonez, vanzarile de produse farmaceutice pe plan global au crscut anul trecut cu 8%, pana la 430,2 miliarde de dolari (399,71 miliarde de euro), conform IMS Health, o companie de consultanta si informatii in domeniul medical.
In cadrul Uniunii Europene, vanzarile au inregistrat o crestere de 8%, pana la 90,6 miliarde de dolari. In resul Europei, vanzarile au crescut cu 9%, pana la 11,3 miliarde de dolari.
Cota de piata detinuta de Europa a fost de 25%, in comparatie cu cea de 51% a Statelor Unite. Candva, Europa si Statele Unite detineau cote aproape echivalente din piata medicamentelor, insa, ca urmare a efectuarii de reduceri de preturi la cererea guvernelor, timp de mai multi ani, in Europa, cat si datorita unui mediu de reglementare care descurajeaza cateodata introducerea de noi medicamente, Statele Unite au devansat Europa. In acelasi timp, in Statele Unite, producatorii de medicamente pot face publicitate propriilor produse, in timp ce acest lucru este fie interzis, fie descurajat in cea mai mare parte a Europei. Publicitatea duce la cresterea cererii de produse farmaceutice.
"In afara Statelor Unite, aproximativ 80% din finantarea adresata sectorului medicamentelor vine din partea statului, iar in cazul Uniunii Europene si Japoniei si in majoritatea celorlalte tari, intr-un climat economic dificil este destul de greu sa strangi fondurile necesare pentru a sustine o crestere a vanzarilor similara cu cea inregistrata in Statele Unite," a declarat Graham Lewis, consultant in cadrul IMS.
Acest lucru explica de ce cei mai mari producatori de medicamente din Europa se orienteaza din ce in ce mai mult catre Statele Unite. GlaxoSmithKline PLC isi desfasoara majoritatea actiunilor in Philadelphia. Novartis SA si-a transferat de curand sediul diviziei de cercetare la Boston.
Aceasta orientare catre Statele Unite explica in acelasi timp de ce producatorii de medicamente au investit in ultimii ani in campanii electorale din Statele Unite si nu privesc cu ochi buni discutiile legate de contributiile la programul US Medicare care ofera servicii medicale varstnicilor. Orice schimbare a sistemului american de distributie de medicamente ar putea avea efecte uriase asupra profiturilor producatorilor de medicamente. catalina.apostoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO