Business Internaţional

Orangina, un episod controversat in razboiul Cola-Pepsi

18.11.2005, 19:10 37

Episodul vanzarii marcii Orangina de catre grupul Cadbury a aprins spiritele intre concurentii Coca-Cola si Pepsi, care isi doresc amandoi brandul in cauza. Piata mondiala a bauturilor racoritoare poate fi caracterizata in general prin razboiul total si permanent dintre Coca-Cola si Pepsi, scrie cotidianul francez Le Figaro.

In cursa pentru achizitia Orangina s-a inscris si grupul PAI Partners, unul dintre colaboratorii companiei PepsiCo. Pe de alta parte, Coca-Cola nu are dreptul sa devina proprietarul acestei divizii a Cadburry, care cuprinde si marcile Oasis, Schweppes si Trina.

Gigantului din Atlanta i s-a interzis, in urma cu sase ani, achizitia marcii Orangina, de catre guvernul francez.

Coca-Cola a facut, atunci, demersuri pentru ca nici principalul sau concurent, PepsiCo, sa nu poata deveni proprietarul marcii respective. Ea a semnat, in acest sens, un contract cu Cadburry, care interzicea acesteia din urma vanzarea marcii catre "anumiti concurenti".

Contractul respectiv nu prevedea expres la ce concurenti se refera, insa descrierea facuta in contract includea si compania PepsiCo.

Contractul este inca valabil, ceea ce face ca Orangina sa revina unui investitor, si nu unei alte companii producatoare de bauturi racoritoare. In cursa pentru achizitia Orangina s-au inscris, astfel, 7 fonduri de investitii. Printre ele se afla si PAI Partners, unul dintre colaboratorii companiei Pepsi.

PAI Partners are, de altfel, motive sa faca si cea mai avantajoasa propunere, avand si cel mai mult de castigat de pe urma tranzactiei.

In cazul unei victorii a PAI Partners, noul proprietar al Orangina ar putea lansa unele parteneriate comerciale si industriale cu PepsiCo, cu scopul de a-si reduce costurile si a-si intari pozitia pe pe piata. Aceasta colaborare va fi in favoarea ambelor parti.

Asociat marcilor Orangina si Schweppes, Pepsi are mari sanse sa isi imbunatateasca puterea de negociere cu marile centre de distributie, din Franta si Spania, in mod special, si sa devina mai puternic decat Coca-Cola, cel putin pe aceste doua piete. alina.vasilca@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO