Business Internaţional

P&G va produce parfumuri pentru Dolce & Gabbana

19.12.2005, 17:43 164

Procter & Gamble a anuntat ca va fabrica parfumuri pentru marca Dolce & Gabbana incepand de anul viitor, relateaza Wall Street Journal.

Acesta este cel mai recent pas facut de giganta companie din sectorul american al produselor de larg consum in scopul extinderii diviziei sale de parfumuri fine. Cele doua companii au anuntat ca vor lansa impreuna o noua linie de produse de infrumusetare incepand cu luna iulie a anului 2006. Conform acordului incheiat, P&G va produce parfumurile, in timp ce casa italiana de moda se va ocupa de toate activitatile legate de brand, inclusiv de publicitate.

Termenii acordului incheiat nu au fost facuti publici.

Cristina Ruella, directorul pe probleme de ordin general al Dolce, a declarat ca firma se asteapta la o dublare a veniturilor pe care le obtine divizia sa de vanzare en gros de parfumuri pana la sfarsitul anului 2008 de la aproximativ 200 mil. euro sau 240 mil. $ in anul fiscal anterior, incheiat pe 31 martie. Acordul evidentiaza eforturile sustinute depuse de P&G in sensul consolidarii segmentului de "Prestige Products" al diviziei sale de produse de infrumusetare cu scopul cresterii vanzarilor si marjelor. Parfumurile de lux reprezinta o divizie extrem de profitabila, iar P&G produce parfumuri pentru nume europene cum ar fi Hugo Boss, Escada si Valentino.

Acordul "ne permite in acelasi timp sa facem tranzitia de la o divizie de parfumuri de lux destinate barbatilor catre una destinata femeilor", a declarat in cadrul unui interviu Hartwig Langer, presedinte al P&G Prestige Products. In jur de 60% din vanzarile diviziei sunt generate in prezent de parfumurile barbatesti.

Pentru Dolce & Gabbana, acordul este parte a unui mai amplu proces de reorganizare a variatelor licente ale casei de moda. Casa de moda, cu o vechime de 20 de ani, a semnat recent un acord cu compania italiana Luxottica Group SpA, care va produce sub marca D&G. De asemenea, compania a decis recent sa preia productia si distributia de accesorii si articole vestimentare purtand marca D&G, punand capat unui contract incheiat cu un producator italian.

Acordul cu Dolce & Gabbana reprezinta cea mai ampla tranzactie incheiata de P&G in domeniul parfumurilor de la achizitia, anul trecut, a grupului german de produse cosmetice Wella.

Conform Euromonitor, o firma de cercetare, P&G detinea anul trecut 7% din piata globala a parfumurilor, fata de 8,9% detinute de liderul de piata L''Oreal, 7,6% de Estee Lauder si 7,1% de LVMH, arata Financial Times.

"Vedem in P&G un partener capabil sa ne ajute sa ne atingem obiectivele de crestere nu numai in termeni de afaceri, ci si din punct de vedere al consolidarii marcii", a declarat D&G.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO