Business Internaţional

Parisul fără chioşcuri este ca Parisul fără Turnul Eiffel

Parisul fără chioşcuri este ca Parisul fără Turnul...

Autor: Ştefan Stan

22.04.2013, 14:22 492

“Parisul fără chioşcuri este ca Parisul fără Turnul Eiffel, ca Londra fără cabinele de telefon roşii, sau ca New York-ul fără taxiurile galbene”, scrie Le Figaro.

Pentru 81% dintre parizieni, chioşcurile, în acelaşi fel precum coloanele Morris, sunt emblematice pentru capitală, conform unui sondaj realizat de Harris Inveractie pentru MediaKiosk, care gestionează întreţinerea a peste 400 de amplasamente. 

Din 2005, gestiunea chioşcurilor a fost încredinţată Mediakiosk. De când au preluat managerierea, numărul chioşcurilor a crescut considerabil. “Dacă în 2004 erau decât 266 de chioşcuri, acum sunt 340, desfăşurate în cele 400 de amplasamente disponibile”, a declarat Jean Paul Abonnenc, director MediaKiosk.

Vânzarea de ziare nu este însă suficientă pentru a asigura traiul “chioşcurilor”. Primăria oraşului a autorizat vânzătorii să comercializeze şi suveniruri, băuturi şi umbrele. Pentru a diversifica oferta comercială, primăria din Paris a căutat să găsească un produs special, vândut doar în cadrul chioşcurilor, alegere care s-a concretizat într-o gamă de papetărie numită “Spune-mi Paris”.  Începând de la jumătatea lunii mai, vom putea găsi în chioşcuri mici carnete şi cărţi poştale ilustrate cu imagini representative pentru Paris.

Alte produse urmează să îşi facă apariţia. Nu sunt dedicate scriitorilor boemi, ci mai degrabă cicliştilor: poncho anti-ploaie, lacăte, mănuşi, toate semnate Velib.

În 1957, după ce Georges-Eugène Haussmann a revoluţionat aspectul oraşului, au apărut primele chioşcuri pe marile bulevarde. În 1892, deja erau 350 de chioşcuri, amplasate preponderent în centrul oraşului. Estetica chioşcurilor nu a variat prea mult de la designul lor original. “Au fost câteva chioşcuri mai moderne care au apărut după 1980, dar parizienii sunt ataşaţi de estetica istorică”, a declarat Jean-Paul Abonnenc. Două treimi dintre cei intervievaţi au spus că sunt fideli chioşcurilor de unde cumpără mereu.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24
Cele mai citite ştiri