Amprenta digitală pe care o lasă fiecare utilizator de Internet în mediul online a devenit tot mai importantă în procesul de recrutare de forţă de muncă, în condi'iile în care circa 80% dintre angajatori caută pe Google numele candidaţilor înainte de a-i chema la interviu, scrie Bussiness Insider.
Principalul aspect urmărit de angajatori este testarea credibilităţii viitorilor angajaţi. Scopul căutării candidaţilor pe Google este de a afla dacă sunt la fel de profesionişti precum susţin în CV şi în scrisoarea de intenţie.
Cele mai importante 4 aspecte pe care le urmăresc angajatorii pe Google:
1. Fotografii profesioniste
Când au ocazia, angajatorii se uită la modul în care arată viitorii lor angajaţi. În acest caz este foarte utilă o fotografie profesională pe reţelele de socializare, dar nu este obligatoriu ca fotografia să fie facută de un fotograf profesionist.
2. Portofoliul online
Cel de-al doilea lucru care intră în atenţia angajatorilor este portofoliul online, care cuprinde munca şi realizările ce pot fi găsite online. Portofoliul online este o modalitate foarte bună de arăta ce se regăseşte în CV şi de a prezenta credibilitate ca potenţial angajat. În acest mod, angajatorii vor percepe mai bine realizările candidaţilor şi munca pe care o pot face pentru compania lor odată angajaţi.
3. Prezenţa activă online
Angajatorii vor să vadă cum se prezintă angajaţii şi cum interacţionează cu alte persoane online. Un studiu realizat de site-ul de recrutare Jobvite, arată că 96% dintre recrutori folosesc pentru verificarea candidaţilor reţeaua de socializare LinkedIn, motiv pentru care persoanele care sunt în căutarea unui job trebuie să aibă un profil complet.
4. Caracterul şi comportamentul
Angajatorii caută candidaţii pe Google pentru a le putea aprecia personalitatea şi comportamentul în funcţie de modul în care interacţionează online. Recrutorii vor să cunoască şi modul în care se potrivesc candidaţii cu valorile şi cultura lor, nu doar ce calificări au pentru locurile de muncă.