Business Internaţional

PepsiCo obtine un profit peste asteptari

14.07.2005, 19:23 33

PepsiCo a anuntat o crestere cu 13% a profitului trimestrial, peste previziunile initiale, in contextul in care puternica dezvoltare a operatiunilor sale globale din domeniul bauturilor racoritoare si snack-urilor a compensat vanzarile destul de slabe de bauturi carbonatate inregistrate pe piata Statelor Unite, relateaza CNN Money.

Valoarea actiunilor companiei PepsiCo a crescut cu 3,4% in decurs de un an, in timp ce rivala mai mare a companiei, Coca-Cola, a suferit, in aceeasi perioada, o depreciere cu 16% a capitalizarii bursiere.

Ca si Coca-Cola, PepsiCo incearca sa faca fata vanzarilor slabe de bauturi racoritoare carbonatate reali-zate pe piata Statelor Unite, situatie determinata de tendinta americanilor de a renunta la bauturile ce contin zahar.

"Cresterea peste asteptari inregistrata de PepsiCo International a reusit sa compenseze performantele nesatisfacatoare, desi solide, obtinute in America de Nord", a declarat Mark Swartzberg, analist in cadrul companiei Legg Mason.

El considera ca aceste performante slabe sunt, in parte, rezultatul lipsei de produse noi in cadrul diviziei de snacks a companiei.

PepsiCo, cu un portofoliu variat de produse, a raportat un profit de 1,19 miliarde de dolari (1 mld. euro) sau 0,70 de dolari pe actiune realizat in trimestul al doilea, comparativ cu 1,06 miliarde de dolari sau 0,61 de dolari pe actiune in aceeasi perioada a anului trecut. Analistii estimau, in medie, un castig pe actiune de 0,67 dolari.

Din punct de vedere al volumului vanzarilor, cifra de afaceri a companiei a crescut cu 4 procente in decursul trimestrului.

Profitul aferent trimestrului al doilea include un castig brut in valoare de 35 de milioane de dolari obtinut din vanzarea de actiuni din cadrul Pepsi Bottling Group, cea mai mare companie de imbuteliere a bauturilor Pepsi.

De un an si jumatate, Coca-Cola trece printr-un program de reorganizare in incercarea de a veni in intampinarea cerintelor consumatorilor, avand in vedere faptul ca vanzarile principalelor sale marci de bauturi au inregistrat un ritm mai lent.

Se pare ca masurile adoptate de companie incep sa dea roade. Coca-Cola intentioneaza sa-si suplimenteze cheltuielile de marketing cu 350 de milioane de dolari, pana la 400 de milioane de dolari anual pentru a-si promova apa imbuteliata, bauturile energizante si cele destinate sportivilor.

"PepsiCo intentioneaza sa-si sporeasca investitiile in marketing in a doua jumatate a anului, ceea ce va impulsiona profitul obtinut pe trimestrul trei", anunta Steve Reinemund, director general si presedinte al companiei. catalina.apostoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO