Business Internaţional

Peugeot, pornit sa invinga competitia

31.01.2003, 00:00 13

PSA Peugeot Citroen, producatorul francez de autoturisme care castiga continuu cota de piata in Europa, se pregateste sa faca zile fripte rivalilor sai americani si germani in urmatorii ani.
Prin cresterea numarului de piese identice utilizate in constructia unor modele diferite si prin fluidizarea metodelor de productie, compania franceza spune ca estimeaza ca va economisi circa 1 miliard de euro din reducerea costurilor, pana in 2006. Aceste economii vor ajuta grupul sa-si mentina marjele de profit in contextul in care competitia reduce preturile pe pietele europene, spune directorul executiv de la PSA, Jean-Martin Folz. "Industria auto nu se rezuma doar la competitia preturilor", a spus Folz intr-o conferinta de presa. "Este imposibil insa sa nu observam ca marjele de operare se micsoreaza, in loc sa creasca".
In ultimii doi ani, Peugeot a inceput sa introduca autoturisme bazate pe trei platforme noi (grupuri de componente care realizeaza structura de baza a autovehiculului). Modelele care sunt construite pe aceeasi platforma au 60% din piesele componente identice. Pana acum, aceasta strategie a redus costurile cu circa 350 de euro pentru fiecare masina produsa, iar Folz spera sa mai reduca in acelasi mod inca 150 euro pe bucata pana in 2006. Cele trei platforme contribuie cu doua treimi la cele 3,2 milioane de autoturisme pe care le-a vandut Peugeot in 2002. Pana in 2006, Folz estimeaza ca majoritatea modelelor vor fi construite pe aceste trei platforme, iar economia de costuri va fi de circa 800 milioane euro annual.
Al saselea producator auto din lume, PSA si-a marit cota de piata in Europa la 15,5% in 2002, de la 11,9% in 1998. Totusi, Peugeot este dezavantajat fata de alti producatori de pe piata europeana, deoarece se axeaza pe modele ieftine, de mici dimensiuni, cu marje mici de profit, si nu are o marca de masini de lux care sa-i impulsioneze veniturile. In comparatie, unul dintre principalii sai rivali, Volkswagen AG, si-a lansat recent primul model sport, si detine brandul Audi, care contracareaza marjele reduse de profit ale marcilor VW, Skoda si Seat.
De asemenea, PSA nu a intrat pe piata din Statele Unite, o piata cu mare potential mai ales pentru masini de lux si automobile de teren de mici dimensiuni. Folz a declarat ca grupul sau "studiaza" piata nord-americana, dar nu are planuri de extindere peste ocean in viitorul apropiat.
"Studiem aceasta optiune. Este vorba de o decizie importanta", a subliniat Folz, refuzand sa faca orice comentarii referitoare la rapoartele aparute in mass-media americana sugerand ca PSG a angajat grupul de publicitate Havas pentru a investiga variantele de reintrare a brandurilor concernului francez pe piata din Statele Unite. "Nu putem ignora ca una din trei masini vandute in lume este vanduta pe piata nord-americana".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO