Business Internaţional

Piaţa de retail din Polonia a ajuns la 56 mld. euro şi este de peste 3 ori mai mare decât cea din România

Autor: Cristina Roşca

27.12.2011, 12:14 176

Piaţa de retail cu dominanţă alimentară din Polonia s-a apropiat în 2011 de 250 mld. zloţi (56 mld. euro la cursul actual), crescând cu circa 9 mld. zloţi (2 mld. euro) faţă de 2010, potrivit estimărilor companiei de cercetare de piaţă PMR. Anul trecut piaţa locală de retail cu dominanţă alimentară a fost de 16 mld. euro, de circa 3,4 ori mai mică decât cea din Polonia.

Populaţia celui mai dezvoltat stat est-european este de 38 milioane, de aproape două ori mai mare decât cea a României.

Despre piaţa locală de retail nu există încă informaţii privind evoluţia în 2011, însă retailerii au continuat să deschidă circa 140 de magazine în care au investit aproape jumătate de miliard de euro deşi consumul a continuat să scadă. Declinul în primele zece luni din an a fost de 4,5%.

În cazul Poloniei, pieţa de retail cu dominanţă alimentară a crescut datorită unei evoluţii bune a segmentelor supermarketuri şi magazine de tip discount. Un alt factor care a contribuit la acest avans a fost creşterea preţurilor, arată cel mai recent raport al PMR "Piaţa de retail din Polonia în 2011. Analiza pieţei şi previziuni pentru 2012-2014".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO