Business Internaţional

Povestea tânărului care s-a mutat în Taiwan pentru a-şi achita o datorie de 100.000 de dolari şi a ajuns să îşi facă o carieră din vizitat ţări. Sfatul lui: ”Nu te teme să faci primul pas!”

Galerie FOTO- Matt Gibson

Galerie FOTO- Matt Gibson

Autor: Greta Bogdan

12.09.2015, 13:01 1943

În 2004, atunci când Matt Gibson a părăsit meleagurile natale din Columbia Britanică, cea mai vestică provincie a Canadei, nu căuta să se aventureze, ci voia doar să îşi plătească creditele din timpul studenţiei, scrie Business Insider.

Gibson, care are în prezent 36 de ani, a absolvit facultatea lăsând neachitată o datorie de aproape 10.000 de dolari, de aceea a început să planteze copaci pentru a câştiga câţiva bani în plus. Acela a fost momentul în care a întâlnit un bărbat a cărui parteneră de viaţă locuia în Tawan, pentru a preda engleza ca să îşi poată achita datoriile din studenţie de aproximativ 70.000 de dolari.

Tânărul nu a stat pe gânduri şi a făcut acelaşi lucru. “La sfârşitul sezonului i-am trimis un email în care i-am spus “Vino şi tu!”, îşi aminteşte Gibson. Zece ani mai târziu, Gibson se află în continuă mişcare, lucrând ca blogger de travel şi fotograf.

Iată povestea tânărului care şi-a făcut o carieră din a călători, relatată de Business Insider.

Locuind în Taiwan şi predând limba engleză, Gibson a reuşit să-şi achite datoriile din facultate la scurt timp după ce a ajuns acolo, lucrând doar 18 ore pe săptămână.

Imediat a început să-şi îndrepte atenţia către alt proiect: lansarea unei reviste trimestriale în limba engleză care i-a permis să facă ceea ce şi-a dorit dintotdeauna: să fie scriitor. “Am avut o diplomă în jurnalism şi câteva idei despre cum funcţionează print-ul, însă asta nu era suficient pentru a crea o revistă”, spune el.

“Pe măsură ce apăreau noi probleme, altele erau deja rezolvate. Am învăţat chineză pentru a putea susţine o conversaţie de bază cu scopul de a face publicitate. Nu ştiam cum să găsesc o imprimantă, apoi am făcut rost de una. Nu ştiam care sunt paşii pe care trebuie să îi urmez pentru a trimite revista la tipografie, iar apoi i-am descoperit. În sfârşit era o revistă drăguţă care avea succes”, a mai spus Gibson.

Ba mai mult, tânărul a reuşit să facă şi profit de pe urma ultimelor probleme abordate, însă apoi a vândut-o. După trei ani în care a locuit în Taiwan şi în care s-a ocupat de revistă, acesta a decis să se concentreze pe scrierile sale independente şi pe activitatea de blogger, pentru care a călătorit prin Thailanda, Cambodgia şi în insulele Filipine.  

Intervievând unii dintre cei mai buni bloggeri şi freelanceri, Gibson a ajuns la concluzia că  aceştia fac destul de mulţi bani şi a decis să îşi continue drumul pe propriile forţe.
În 2009 a lansat o nouă variantă a site-ului pe care îl deţinea, Xpat Matt. (http://xpatmatt.com/)
Pe măsură ce blogul a devenit cunoscut, Gibson a fost nevoit să se mute în Salt Lake City, Utah, din motive familiale, folosind ca destinaţii de bază pentru călătoriile sale Mexic, Singapore şi Sri Lanka, până ce s-a mutat apoi în Ban Phe, Thailanda, la începutul acestui an.
“Locuiesc la o stradă distanţă de mare. De obicei lucrez pentru câteva ore, merg cu bicicleta la piaţă şi obişnuiesc să fac câte o plimbare sau să înot”, a spus el. Bineînţeles, merge în mod regulat în excursii “în interes de serviciu”, iar una dintre cele mai recente este cea din Bhutan.
În prezent, acesta câştigă între 3.000 şi 5.000 de dolari pe lună pentru scrieri şi pentru activitatea de blogger, ambele activităţi făcându-le pentru site-ul, dar şi pentru altele. “Ca majoritatea bloggerilor, am un stil de viaţă destul de relaxat. Cele mai multe locuri în care merg nu sunt foarte scumpe: 1.000 de dolari pe lună cheltuiesc cel mult. Am economisit destul de mulţi bani în ultimii ani. De pe o zi pe alta consum foarte puţin, însă câteodată o mai fac pe diferite excursii”.

 Gibson este în prezent preşedintele asociaţiei Professional Travel Bloggers şi şi-a lansat propria companie de marketing pentru branduri de travel, Xpat Media, iar în acelaşi timp este implicat într-o campanie pentru turismul din Nepal, #NepalNOW, pentru a ajuta compania să îşi revină din criza veniturilor din turism, provocată de cutremurul devastator din primăvara anului 2015.

Tânărul îi sfătuieşte pe oamenii care visează să călătorească şi să scrie să îşi facă un plan şi să îşi urmeze visurile pas cu pas. În caz contrar, va fi mult mai greu să îşi atingă scopurile, iar volumul de muncă va fi mult mai mare, mai adaugă el. “Aş fi putut să ajung unde sunt mult mai repede dacă aş fi citit nişte cărţi de business la început, de asta sunt sigur”, a spus Gibson.

“Nu te teme să faci primul pas! Ai încredere în abilitatea ta de a depăşi orice obstacol care îţi va apărea în cale, pentru că aşa vei face. Iar planning-ul nu a fost niciodată un lucru inutil, iar un bun plan de afaceri este cea mai bună cale de a evita majoritatea piedicilor”.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO