Business Internaţional

Profitul Metro creste, in contextul extinderii in estul Europei

03.08.2005, 18:14 17

Metro, a treia companie pe piata mondiala de retail, a anuntat o crestere a profitului pe trimestrul al doilea de 5,6%.

Procentul apare in contextul in care germanii isi continua extinderea in estul Europei, pentru a acoperi vanzarile deficitare din Germania ale hipermaketurilor sale, Real, relateaza Bloomberg.

Profitul net a ajuns la valoarea de 140,2 milioane de euro, in conditiile in care, cu un an in urma, inregistra 132,8 milioane de euro. Veniturile au crescut cu 3,6%, pana la 13,83 miliarde de euro.

Directorul executiv al companiei, Hans-Joachim Koerber, doreste ca, in acest an, sa sporeasca vanzarile cu 6%, printr-un numar mai mare de unitati Cash & Carry pe pietele est-europeana si asiatica. Pentru a revitaliza vanzarile din Germania, Koerber va monitoriza lantul de magazine Real, care a fost nevoit sa reduca preturile pentru a concura cu ceilalti retaileri.

"Afacerile pe plan international, in special in Europa de Est, au luat din nou un curs extrem de satisfacator", spune Koerber, in varsta de 59 de ani. "Pe de alta parte, nu suntem multumiti de activitatea Real", a mai adaugat el.

Metro, cu sediul in Dusseldorf, a obtinut 52% din vanzarile sale in aceasta perioada din afara Germaniei, mai mult decat in trimestrul trecut, cand vanzarile extradomestice au avut o pondere de 49%.

Metro intentioneaza sa adauge magazine de electronice Saturn si Media Markt in Europa de Vest, o miscare ce ar putea sa angreneze scaderea increderii, pe o piata domestica afectata de o rata a somajului de 11,6%.

Retailerul se asteapta la o crestere anuala de 8-12% per actiune. Pentru Metro, al doilea trimestru este mai putin important decat al patrulea, cand vanzarile cresc datorita sarbatorilor de iarna.

Veniturile Cash & Carry, care a deschis unitati in Ucraina, Rusia si Spania, au crescut cu 7%, ajungand la 6,89 miliarde de euro. Cifra se datoreaza si cresterii continue a activitatii din Rusia, Ucraina, Bulgaria si Romania.

Pe piata germana, vanzarile Cash & Carry au crescut cu 2,4%.

Pentru Real, al carui director, Uwe Hoelzer, a parasit compania in iunie, vanzarile au scazut cu 10% in acest trimestru. Scaderea a fost cauzata, in principal, de includerea lantului de supermaketuri Extra.

Vanzarile inregistrate de magazinele deschise de cel putin un an au scazut cu 5,6%.

Metro intentioneaza sa investeasca in brand pe piata germana, pentru a castiga capital de imagine.

Cererea domestica germana a scazut pe primul trimestru cu 0,6%. De asemenea, in iunie, rata somajului s-a micsorat pentru a patra luna la rand.

Metro a mai anuntat in iunie ca ar putea vinde lantul de magazine de utilitati domestice Praktiker, catre un investitor strain. Praktiker a redevenit profitabil anul trecut. liviu.alexandrescu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO