Business Internaţional

Rezultatele in crestere ale Marriott sunt sustinute de productia de carburanti

29.04.2003, 00:00 12

Profitul pe actiune al grupului hotelier Marriott International Inc. a crescut cu 13%, in primul trimestru al anului, fata de perioada similara din 2002, la 36 de centi, rezultatul fiind incurajat de performantele operatiunilor specializate in productia de carburanti sintetici.
Divizia mentionata este mai putin cunoscuta, dar a contribuit cu opt centi la profitul pe actiune din primele trei luni ale anului.
Cel mai important operator hotelier american, a anuntat, joi, ca profitul obtinut din operatiunile de baza a crescut fata de perioada similara a anului trecut de la 82 de milioane de dolari la 87 de milioane de dolari. In acelasi timp, profitul diviziei de carburanti a avansat de la doua milioane de dolari la 19 milioane de dolari.
Veniturile grupului hotelier au crescut la doua miliarde de dolari, dupa ce anul trecut, Marriott a incheiat primul trimestru cu o cifra de afaceri de 1,8 miliarde de dolari. In intervalul mentionat, veniturile pe camera s-au diminuat cu 1,5%.
Rezultatele diviziei hoteliere nu s-au ridicat la nivelul asteptarilor, intrucat incetinirea ritmului de crestere a economiei mondiale si razboiul din Irak au afectat atat mediul propriu de activitate, cat si operatorii de transport.
"In momentele dificile, marcile renumite raman in topul preferintelor clientilor. Impreuna cu partenerii nostrii, am reusit sa extindem capacitatea totala de cazare a retelei internationale cu inca 8.028 de camere. Aproape 35% din total a rezultat prin includerea unor noi unitati hoteliere in lantul Marriott. Suntem optimisti ca strategia noastra, cumulata cu avantajul marcilor pe care le operam, vor contribui semnificativ la majorarea cotei de piata si a profiturilor pe termen lung", a declarat J.W. Marriott, Jr., presedintele Marriott International.
Compania americana a adaugat ca se asteapta la un profit pe actiune cuprins intre 46 si 49 de centi, in trimestrul al doilea. In acelasi timp, venitul pe camera ar putea fi cu patru procente mai scazut decat cel din perioada similara a anului precedent.
Pe ansamblul anului curent, profitul pe actiune s-ar putea situa intre 1,76 de dolari si 1,87 de dolari, incluzand rezultatele diviziei de carburanti sintentici.
Compania si-a reiterat intentia de a include anual in sistemul sau hotelier cate 25.000-30.000 de camere in intreaga lume, atat in 2003, cat si in 2004.
Marriott opereaza aproape 2.600 de hoteluri si diferite structuri de cazare in 67 de state. Portofoliul sau include marcile Marriott, Ritz-Carlton, Renaissance, Residence Inn, Courtyard, TownePlace Suites, Fairfield Inn, SpringHill Suites si Ramada International. Compania are aproximativ 129.000 de angajati.
In prima parte a sedintei bursiere de la New York, actiunile Marriott au scazut cu 1,39%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO