Business Internaţional

Tesco: Daca nu ti-e bine acasa, pleaca in China

27.05.2004, 00:00 22

Tesco Plc, cel mai mare comerciant de produse alimentare din Marea Britanie, se va extinde in China, cea mai populata tara de pe glob. Extinderea a fost hotarata pe fondul concurentei de pret de pe piata interna, ce constituie un obstacol in calea cresterii profiturilor.
Rata de crestere a Tesco a fost de 30% in afara Marii Britanii, fata de numai 7% in tara, a explicat directorul executiv Terry Leahy.  Patrunderea pe piata chineza face parte din strategia companiei engleze de a ajunge din urma Wal-Mart Stores Inc. si Carrefour SA, cei mai mari retaileri din lume, deja prezenti in aceasta tara.
"Suntem numarul trei in lume, dar vrem sa fim numarul unu", a afirmat directorul Tesco.
Compania, care controleaza circa 27% din piata alimentara britanica, se confrunta cu o competitie tot mai acerba din partea supermarketurilor rivale, care isi reduc preturile intr-un efort de a atrage cat mai multi clienti.
Ca raspuns, Tesco a anuntat luna trecuta ca va opera reduceri de preturi in valoare de 70 milioane lire sterline (127 milioane dolari americani). Preturile ridicate la titei impiedica scaderea preturilor la nivelul dorit de Tesco, a declarat Leahy, care a mai adaugat ca aceste costuri suplimentare nu vor fi suportate de catre consumatori.
Tesco a inceput sa se extinda in afara Marii Britanii din 1993 si este acum lider al segmentului de hipermarket in Ungaria, Polonia si Slovacia.
"Asia este zona-cheie de crestere a lumii si Tesco vrea sa-si intensifice prezenta acolo", a declarat Leahy. "Daca vrei sa fii un jucator mondial important, trebuie sa fii prezent in tari precum China".
Carrefour si-a sporit veniturile provenite din China cu 26% anul trecut, in timp ce vanzarile Wal-Mart pe aceasta piata au crescut cu 23%.
Potrivit directorului sau executiv, Tesco nu si-a stabilit nici un obiectiv in ceea ce priveste patrunderea pe piata chineza si ar prefera sa achizitioneze un procent din actiunile unui comerciant deja existent pe piata, decat sa-si deschida propriile magazine.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO