Business Internaţional

Tesco: vanzarile de imbracaminte au sporit incasarile

26.11.2003, 00:00 34

Tesco, cel mai mare retailer britanic, a anuntat ca vanzarile sale in al treilea trimestru al anului au crescut cu peste 6,9% in Marea Britanie, in special datorita cresterii veniturilor din vanzari de produse nealimentare, si mai ales a articolelor de imbracaminte.
Aceste date includ vanzarile magazinelor britanice deschise de cel putin un an de zile, care contribuie in proportie de 80% la veniturile grupului. Estimarile unui grup de analisti intervievati de Bloomberg evaluau cresterea vanzarilor la 6%.
Vanzarile totale inregistrate in Marea Britanie au crescut cu 15%, a declarat directorul financiar al grupului, intr-un interviu acordat Bloomberg. Strategia directorului executiv Terry Leahy de a se extinde si in comercializarea de produse non-alimentare ajuta compania sa concureze cu Asda, divizia britanica a Wal-Mart, care a anuntat cresterea veniturilor in acest trimestru cu 5-10%. Tesco este de asemenea cel mai mare retailer alimentar din marea britanie, controland 27% din piata engleza.
"Rezultatele sunt extrem de pozitive", apreciaza analistul financiar Lucy MacDonald. "Cresterea vanzarilor provine din produse nealimentare si de pe pietele externe". Actiunile Tesco au crescut cu 1,3%, dupa raportarea rezultatelor, iar in ultimul an cursul lor bursier a crescut cu 28%. Comparativ, indicele Bloomberg realizat pe baza a zece etaileri alimentari europeni, a crescut cu doar 7,9% in aceeasi perioada.
Incasarile de pe pietele externe au crescut cu 31%. Tesco detine magazine in 11 tari, si a mai cumparat anul acesta pachetul majoritar din retailerul turc Kipa Kitle Pazarlama Ticaret ve Gida Sanayi. "Vor mai dispune de oportunitati pe plan extern, atunci cand alti retaileri nu se descurca prea bine", spune MacDonald. Tesco ar mai putea fi interesata de cumpararea unor magazine Ahold, retailerul alimentar olandez care a recunoscut in luna februarie ca a umflat profiturile in ultimii trei ani.
Vanzarile de imbracaminte in Marea Britanie au crescut cu 34%, spune Higginson, iar marcile vandute de Tesco sunt bine vazute in Marea Britanie. De asemenea, Tesco a mai vandut bine produsele de papetarie, profitand de deschiderea noului an scolar in al treilea trimestru al anului.
Veniturile totale ale retailerului au crescut cu 18% in acest trimestru, beneficiind si de pe urma includerii in aceste rezultate a retelei de magazine T&S Stores, achizitionate de Tesco in luna ianuarie. Retailerul britanic intentioneaza sa mai aduge spatiului sau comercial o suprafata de peste 130.000 de metri patrati in anul fiscal 2004, depasind orice alt retailer britanic.
Companiei, precum si rivalilor J Sainsbury si Asda, li s-a interzis participarea la licitatia pentru Safeway, al patrulea lant de magazine de bacanie britanic, de catre autoritatile de reglementare a concurentei. Doar William Morrison Supermarkets, al cincilea lant de magazine din Marea Britanie, poate depune o oferta pentru Safeway. Vanzarile Tesco cresc totusi mult mai rapid decat cele inregistrate de Sainsbury sau Safeway, care au raportat o crestere nesemnificativa a incasarilor, de 0,1% in primul semestru al anului, la magazinele mai vechi de un an.
andreea.melinte@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO