Business Internaţional

Toyota are ambitii mari pentru urmatorii zece ani

21.07.2004, 00:00 19

Toyota Motor, cel mai mare producator asiatic de automobile, a anuntat modificarea obiectivelor de productie si vanzari cu aproape o zecime, in special datorita succesului inregistrat de modelele Camry si Sienna.
Pentru 2004, Toyota asteapta o imbunatatire cu 9% a vanzarilor sale globale fata de 2003, adica un nivel de 6,61 mil. automobile, superior cu 280.000 de unitati fata de estimarile inceputului de an. Productia va urma acelasi trend ascendent, cresterea fiind de 11% in comparatie cu prognoza anterioara, adica un plus de 230.000 de masini. Aceste semnale propulseaza compania mai aproape de locul doi al topului mondial al industriei, detinut de Ford Motor Co.
Fujio Cho, presedintele Toyota, a  fixat ca tinta pentru urmatorii 10 ani acapararea a 15% din volumul mondial al vanzarilor de automobile, cu 3 procente mai mult decat nivelul actual.
"In primul semestru am vandut avut vanzari superioare estimarilor noastre in toate zonele si speram ca aceasta tendinta sa se mentina si chiar sa se amplifice pana la finalul anului", a declarat Cho. "Avem un potential de crestere extraordinar deoarece unele fabrici pe care le detinem nici macar nu au inceput activitatea de productie". Este cazul celor din Texas si China.
In Japonia, a doua piata auto din lume si tara in care 4 masini din 10 sunt fabricate de Toyota, vanzarile vor creste cu 2 procente pana la 1,76 mil. unitati.
Oficialii companiei au declarat spera sa comercializeze 4,85 mil. unitati in afara Japoniei , superioare cu 11 procente fata de anul trecut. Cel putin o jumatate dintre acestea, adica 2 mil. unitati, sunt destinate Statelor Unite, a afirmat Yoshio Ishizaka, vice-presedinte executiv.
Ritmul de crestere al pietei auto chineze s-a diminuat pe masura ce autoritatile guvernamentale au temperat investitiile pentru a controla inflatia. Decizia de reducere a preturilor luata de marii producator au avut ca efect o diminuare a apetitului consumatorilor pentru achizitiile de automobile, in asteptarea unor reduceri mai substantiale in viitor.
Toyota a vandut 6,49 mil. de automobile anul trecut, fata de cele 6,72 mil. ale Ford.



Ce face liderul
Este de asteptat ca General Motors, liderul mondial al industriei auto, sa raporteze o crestere de 48% a profitului pentru al doilea trimestru, ca urmare a exploziei vanzarilor din China si cresterii afacerii de imprumut de masini, pe care o desfasoara prin divizia General Motors Acceptance (GMAC).
Succesul pe piata chineza a marcilor sale au contribuit decisiv la aceste rezultate - 24$ castig pe actiune, adica 1,3 mld.$ profit total, conform mediei estimarilor efectuate de Thomson Financial.
Vanzarile din China au contribuit cu o crestere de 7%, asigurand 25% din castigurile totale ale companiei, este de parere David Healy, analist la Burnham Securities.
 "China si GMAC vor asigura atingerea si chiar depasirea obiectivelor legate de profit", a declarat Sasha Kamper, broker la Des Moines, companie  ce gestioneaza un portofoliu de 65 mld. $  ce include titluri GM.
"Pentru a avea success, GM trebuie sa faca mai multi bani din operatiunile din America de Nord", a mai spus el.
Piata nord-americana va contribui cu 20% la profitul total din 2004, in scadere cu 16 procente fata de anul trecut, opineaza specialistii. Profiturile de aici au fost avut un declin de 97 mil.$  pe primul trimestru, in timp ce in aceeasi perioada profitul companiei sub care GM actioneaza in China a crescut cu 118 mil. $.
 



 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO