Business Internaţional

Un verdict SEC confirmă că ştirile bursiere ajung tot mai mult pe Facebook si Twitter, în defavoarea canalelor tradiţionale

Un verdict SEC confirmă că ştirile bursiere ajung tot...

Autor: Ştefan Stan

03.04.2013, 15:37 361

Autoritatea bursieră din SUA (SEC) a anunţat marţi că orice companie listată la bursă poate folosi Twitter, Facebook şi alte reţele de socializare pentru a face anunţuri, atâta timp cât informează investitorii despre siteurile folosite, scrie Reuters.

Poziţia SEC a fost luată pentru a clarifica regulile de dezvăluire a informaţiilor, în urma anchetei asupra Netflix, o companie ce oferă streamuri de filme si TV. Ancheta se referea la o postare pe pagina personală de Facebook a CEO-ului Reed Hastings, facută în iulie, anul trecut.

SEC a investigat dacă anunţul lui Hastings, conform căruia serviciul de streaming pentru filme si TV a atins 1 miliard de ore de vizualizare in iulie încalcă o regulă ce stipulează că informaţiile importante trebuie dezvaluite simultan tuturor investitorilor. Rezulatul anchetei este favorabil pentru Netflix, nefiind luată nici o acţiune împotriva companiei.

Multe companii s-au plâns că legea care reglementează dezvăluirea de informaţii este învechită, in timp ce reţele de socializare continuă să câştige teren şi să atragă utilizatori, inclusiv din rândurile investitorilor.

Subliniind importanţa Facebook si Twitter, Howard Lindzon, CEO Stockwits, o firmă care culege pentru brokeri discuţiile despre acţiuni de pe Twitter, susţine că portalurile tradiţionale sunt învechite, neputând concura cu noile reţele: “O declaraţie de presa pe Yahoo Finance? Cine mai citeşte asta? O sa o citiţi oricum ştirile pe steramurile de Facebook sau Twitter”, afirmă Lindzon.

Pe de alta parte, George Canellos, director de implementare a măsurilor SEC, afirmă că nu ar trebui să existe diferenţe între acţionari când vine vorba de informare.“Unii acţionari nu ar trebui sa aibă un avantaj fată de alţii doar pentru că informaţii importante sunt dezvăluite de companie într-un mod selectiv”, argumentează Canellos.

Cazul Netflix nu a fost unul singular. Elon Musk, CEO de la Tesla Motors a scris săptămâna trecută pe Twitter că ceva “captivant” este pe cale să fie anunţat curând, postare ce a ridicat preţul acţiunilor de pe piaţa de autoturisme. Marţi, Tesla a anunţat că a încheiat un parteneriat cu Wells Fargo şi US Bank pentru a finanţa un nou produs de sedan electric pentru Modelul S.

Alte corporaţii au acţionat radical. Compania Francesca’s a demis anul trecut pe directorul de finanţe, Gene Morphis, dupa ce l-au acuzat că a comunicat într-un mod necorespunzător informaţii prin intermediul reţelelor de socializare.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO