Business Internaţional

VW mai cauta doua branduri pentru a-si completa colectia

15.09.2009, 16:19 31

Volkswagen, cel mai important producator auto de la niveleuropean, intentioneaza sa isi completeze portofoliul cu inca douabranduri, dupa ce va achizitiona producatorul de masini sportPorsche, a declarat la Salonul Auto de la Frankfurt FerdinandPiech, presedintele board-ului companiei, scrie Bloomberg.

Volkswagen ar putea sa isi extinda colectia de marci, careinclude in prezent Audi, Skoda si Seat, pana la 12, potrivit luiPiech.

VW, cu sediul la Wolfsburg, Germania, preia producatorul demasini sport, pentru a transforma Porsche in cel de-al 10-lea brandal grupului.

"Totul se rezuma in prezent la discutii", a spus Piech, cand afost intrebat despre posibilitatea ca portofoliul VW sa seimbogateasca cu alte branduri. "Este mai usor sa tii minte 12 si nu10."

VW preia divizia de masini sport a Porsche, dupa ce incercareaholdingului Porsche, controlata de familiile Porsche si Piech, de aprelua VW a esuat.

Achizitia unui pachet de 42% din actiunile companiei Porsche,menita a fi un prim pas in procesul de preluare, urmeaza a fiincheiata pana la sfarsitul acestui an. Volkswagen, care detinedeja producatorul de camioane Scania, controleaza si 30% dinactiunile produca-torului german de camioane MAN. Piech a refuzatsa ofere numele unor noi posibile tinte.

Hans Dieter Poetsch, directorul financiar al Volkswagen, aeliminat posibilitatea unei expansiuni rapide a portofoliului, panala un nivel de 12 branduri.

Compania nu este interesata sa cumpere Suzuki Motor, potrivitdeclaratiilor lui Martin Winterkorn, directorul executiv.Directorul executiv a adaugat si ca Volkswagen nu vizeaza niciachizitia producatorului italian de motociclete Ducati.

Frankfurtul, in umbra "Rablei"

  • Salonul Auto de la Frankfurt, cel mai important eveniment dinindustria auto europeana din acest an, are loc imediat dupa ceprogramul "Rabla" din Germania, prin care s-au vandut 2 milioane demasini, a luat sfarsit, dar si in contextul in care in alte tariastfel de programe se lanseaza sau continua.
  • "Stralucirea" specifica Salonului Auto de la Geneva, unde suntprezenti atat constructori "de volum" precum Dacia, dar si ultraexclusivisti precum Bugatti, nu o regasim la Frankfurt, undeaccentul cade pe segmentul "de mijloc" - masini destinatepublicului larg.
  • Daca la editia anterioara a Salonului, unde Ford a semnatcontractul cu statul roman pentru preluarea pachetului majoritar deactiuni in cadrul Automobile Craiova, in timp ce Dacia lansaversiunea diesel a modelului Logan, anul acesta "importanta"Salonului pentru Romania este mai mica.
  • In ciuda zvonurilor de pe piata auto locala, Dacia nu a venitla Frankfurt cu SUV-ul Kanjara si in plus, constructorul autohtonnu a organizat nicio conferinta de presa. Bogdan Alecu -Frankfurt

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO