Business Internaţional

Wal-Mart incearca sa-si refaca imaginea

18.01.2005, 00:00 16



Compania Wal-Mart, cel mai mare retailer din lume, a lansat o campanie de publicitate agresiva, cu scopul de a clarifica zvonurile cu privire la produsele si comportamentul grupului, informeaza BBC.



Wal-Mart a cumparat peste 100 de pagini de publicitate in ziarele din Statele Unite prin care incearca sa combata criticile cu privire la politica salariala, pachetul de beneficii pentru salariati si strategia promotionala. Campania a inceput cu reclame in ziare precum Wall Street Journal, in care este prezentata o scrisoare deschisa din partea presedintelui companiei, Lee Scott, care declara ca a venit vremea ca publicul sa auda "adevarul nefiltrat".



"Exista multe legende urbane care circula in prezent despre Wal-Mart, insa adevarul este altul. Wal-Mart este bun pentru consumatori, bun pentru comunitati si bun pentru economia americana", a declarat Lee Scott.



In reclame, precum si pe noul site al companiei, grupul isi afirma intentia de a crea 10.000 de noi locuri de munca in Statele Unite, in 2005. De asemenea, se mai arata ca salariul mediu in cadrul grupului este aproape de doua ori mai mare decat salariul minim national, de 5,15 dolari pe ora (4 euro). Salariatilor le sunt oferite asigurari de sanatate si de viata, actiuni in cadrul companiei, precum si un plan de pensii. Cu toate acestea, sindicatele acuza Wal-Mart ca ofera salarii mai mici si beneficii mai putine decat companiile concurente.



In California, grupul Wal-Mart se confrunta cu o opozitie dura fata de noile magazine, fiind acuzat ca isi distruge competitorii locali. "Cred ca Wal-Mart va trebui sa lucreze din greu pentru a schimba perceptia cumparatorilor", a declarat Larry Bevington, presedintele unui grup care vrea sa impiedice Wal-Mart sa deschida un magazin in Rosemead, California.



Grupul Wal-Mart este implicat in doua procese in care este acuzat de discriminare impotriva femeilor si de discriminare fata de angajatii negri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO