Business sportiv

Business sportiv. Cea mai frecventă greşeală în predarea înotului este faptul că se pune accentul pe părinte, el fiind cel care plăteşte. Antrenorii vor să îi facă pe părinţi fericiţi

17.11.2023, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

♦ Clubul a fost înfiinţat în 2022 ♦ De la deschiderea clubului şi până în prezent, One Swimming a avut un total de 250 de cursanţi.

Vlad Prioteasa, fondatorul clubului de înot One Swimming din Bucureşti, spune că cea mai frecventă greşeală în predarea înotului este faptul că antrenorii se concentrează pe a-i face fericiţi pe părinţi, cei care plătesc cursurile, nu să se concentreze pe nevoile copiilor.

„Părintele este cel care plăteşte, tendinţa este de a-l face pe acesta fericit, forţând uneori copiii să înveţe mai repede tehnica, punându-se foarte mare accent pe vizual şi viteză. Când, de fapt, important este ca cel mic să ştie elemente de siguranţă şi să se poată deplasa prin apă. Abia mai apoi să fie un înotător exemplar şi rapid“, spune Vlad Prioteasa.

Clubul a fost înfiinţat în 2022, însă Vlad Prioteasa se ocupa cu instructajul de înot de mai mulţi ani, învăţând circa 1.000 de persoane să înoate. De la deschiderea clubului şi până în prezent, One Swimming a avut un total de 250 de cursanţi.

Motivul pentru care Vlad Prioteasa a ales să îşi deschidă propriul club de înot a fost dorinţa sa de a preda înotul concentrându-se pe copil.

„A venit din dorinţa de a face lucrurile aşa cum îmi doream eu, anume să pun accentul pe copil, folosind mai multă pedagogie în predare decât sport“, precizează el.

Vlad Prioteasa, fondatorul clubului de înot One Swimming: Este o industrie în creştere datorită dezvoltării infrastructurii, atât în domeniul privat, cât şi în sistemul public, există şi profesionişti, dar şi mulţi nepregătiţi.


Vlad Preotesei susţine că principala problemă a acestei discipline sportive este faptul că nu există o predare standardizată îndreptată către nevoile copiilor, ceea ce poate afecta pregătirea performanţei pe viitor.

„Este o industrie în creştere datorită dezvoltării infrastructurii, atât în domeniul privat, cât şi în sistemul public, există şi profesionişti, dar şi mulţi nepregătiţi. Diferenţa o face că se lucrează cu copiii, nu îţi permiţi să fii nepregătit. La noi în ţară se fac cursuri de instructor sportiv, dar fără un framework nu putem ridica standardul de calitate al predării“, spune el.

Recent, a avut loc un eveniment la Jurmala, în Lituania, primul eveniment dedicat predării înotului şi prevenţiei înecului, organizat de Liga Europeană de Nataţie, însă România nu a avut niciun reprezentant din partea Agenţiei Naţionale pentru Sport sau din partea Federaţiei Române de Nataţie.

Vlad Protesei este de părere că un proces de educaţie standardizat ar fi absolut necesar pentru a învăţa corect copiii să înoate.

„Zi de zi văd copii care ştiu să înoate ca pe o poezie, dacă îi opreşti la mijlocul bazinului, nu mai ştiu ce să facă. Printr-un framework, poţi fi sigur că toţi copiii au parte de o predare corectă şi au o educaţie acvatică ce chiar îi ajută într-o situaţie de prag al înecului. Este foarte important să poziţionăm înotul ca un mecanism de siguranţă şi dezvoltare fizică armonioasă, asa cum este de fapt. Pentru că este unul dintre puţinele sporturi potrivite pentru orice vârstă. Înotul trebuie privit ca pe un pas în dezvoltarea motrică, fiind ultimul din listă: mers în picioare, alergat, căţărat şi înotat“, spune Vlad Preotesei.

Cel mai bun mod de a învăţa un copil să înoate, spune el, este ca antrenorul să se uite la obiectivele copilului, la ce îşi doreşte şi ce are nevoie el.

„O oră de înot nu se predă prin exerciţii sau joacă, ci prin descoperirea obiectivelor şi nevoilor reale ale copiilor. Şi dacă copilul este prea mic, atunci trebuie să aibă în vedere ce îi place copilului“, mai spune Vlad Preotesei.

One Swimming nu are un bazin al său, închiriază alte bazine, dar antreprenorul spune că este pe punctul de a lansa un proiect pregătit pentru a atrage finanţare, cu bazine de înot dedicate copiilor de până în 12 ani şi cu o metodologie de lucru întinsă pe tot anul şcolar.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Superbet