Business sportiv

Business sportiv. Companiile îşi trimit angajaţii să facă mişcare: Corporate Games, companie care organizează competiţii sportive pentru angajaţi: „Există o oportunitate mare de a încuraja mediul corporatist să facă mişcare, mai ales firmele de IT care sunt blocate la calculator“

15.12.2023, 00:07 Autor: Miruna Diaconu

Printre clienţii Corporate Games se numără atât bănci precum ING, BCR, cât şi firme de IT Microsoft, Atos IT sau IBM, dar şi de producţie precum NBHX Rolem, Miele sau Robert Bosch şi alţii.

Corporate Games, o companie care organizează competiţii sportive dedicate exclusiv angajaţilor din alte companii, ONG-uri sau instituţii publice, adună în cadrul competiţiilor echipe formate din angajaţii a peste 60 de companii. Trendul, spune Radu Rădulescu, administratorul Corporate Games, este de creştere, companiile fiind tot mai doritoare să participe la astfel de competiţii.

Înfiinţată în 2011, prima ediţie organizată de Corporate Games a fost în mai 2012 la Bucureşti.

Businessul a apărut în urma participării proprietarilor la o ediţie Corporate Games în Marea Britanie, ceea ce i-a determinat să aducă acest concept în România, unde nu existau competiţii asemănătoare. Corporate Games este o companie internaţională, cea din România fiind o franciză, care a luat naştere în SUA în 1986.

Radu Rădulescu, administratorul companiei, împreună cu cei doi asociaţi, Călin Huidu şi Martin Verhagen, au pus bazele Corporate Games România.

Sporturile în care se pot întrece angajaţii din companii diferă de la ediţie la ediţie, însă sunt peste 30 de discipline în total. La fiecare ediţie sunt în jur de 18-20 de sporturi la ediţia internaţională din Bucureşti.

„Noi ne concentrăm pe sporturile de echipă deoarece acestea pot consolida şi echipele interne din fiecare companie, însă au fost adăugate de la sporturi dinamice până la sporturi ce pot fi practicate de oricine, indiferent de condiţia fizică, de exemplu, de la tir până la şah. Avem şi barca de zece, care este sportul potrivit pentru cei care nu sunt orientaţi către niciun sport, deoarece necesită mai ales sincronizare şi comunicare cu ceilalţi decât forţă fizică“, spune Radu Rădulescu, administrator al companiei.

Printre clienţii Corporate Games se numără bănci precum ING, BCR, cât şi firme de IT Microsoft, Atos IT sau IBM, dar şi de productie precum NBHX Rolem, Miele sau Robert Bosch, outsourcing precum Accenture, Majorel sau CGS, cât şi retail - Kaufland, Mega Image - şi alţii.

„Sportul este un stil de viaţă şi trebuie promovat la orice nivel, de la copii până la persoanele în etate, noi considerăm că un copil nu poate face sport dacă părintele nu crede sau nu face sport, astfel că există o oportunitate mare de a încuraja mediul corporatist de a face mişcare, mai ales firmele de IT care sunt blocate la calculator. Corporate Games este, de fapt, finalitatea, noi ne dorim ca fiecare firmă să aibă echipele formate şi să se antreneze, noi oferindu-le un cadru oficial pentru a se întrece cu alte echipe din alte companii“, explică Radu Rădulescu.

Pe an sunt circa 3 ediţii, însă de anul viitor, antreprenorul are de gând să mai organizeze încă una la Cluj. Pe viitor, sunt luate în calcul şi oraşe precum Timişoara, Oradea sau Iaşi, cât şi ţări vecine. Deşi nu există un număr minim sau maxim, media angajaţilor de la o companie este de circa 40-50 de persoane. Criteriile de selecţie sunt alese intern, fie în funcţie de performanţă, fie pentru stimularea persoanelor din middle şi top management, depinde de fiecare cultură organizaţională a companiilor.

„Companiile fie află despre noi de pe website, fie noi îi contactăm direct, le prezentăm calendarul competiţional şi ei decid la ce ediţii pot participa, deoarece sunt firme care preferă să aducă angajaţi din mai multe filiale la Braşov, de exemplu, sau firme care vor să participe doar filialele din oraşul în care se ţine Corporate Games“, adaugă antreprenorul.

Organizarea unor astfel de competiţii sportive destinate angajaţilor din companii nu contribuie doar la efectele benefice ale oamenilor ca urmare a practicării sportului, însă aduc beneficii şi pentru organizaţii.

„Printre cele mai importante beneficii putem enumera crearea de noi relaţii de businessuri, noi clienţi prin intermediul sportului, deoarece întâlnirea depăşeşte bariera formalului. Îşi promovează brandul, produsele sau serviciile în rândul celorlalte companii. Poate creşte engagementul angajaţilor faţă de propriul brand, reducând fluctuaţia de personal, mai ales în posturile cheie, acesta fiind de fapt return on investment“, mai spune Radu Rădulescu.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Superbet