Business sportiv

Business sportiv. Marca de maşini MINI a construit un concept de autoturism electric pentru curse în România pentru piaţa locală. Ideea a venit de la un pilot de curse

15.09.2023, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Automobilul are, în mod normal, o autonomie de circa 200-250 de kilometri însă aceasta scade în cadrul unei competiţii de raliuri până la 30-35 de kilometri.

MINI, marca de maşini din grupul BMW, a construit un concept de autoturism electric pentru curse. Conceptul a fost dezvoltat de echipa BMW Group România, fiind astfel o premieră, pentru a fi folosită pe plan local.

Racing MIMI este primul MINI electric de curse din istoria mărcii, iar ideea a venit de la un pilot de curse.

„A venit firesc, în contextul în care interesul pentru automobilele electrice era deja foarte mare, dar proiectele de acest fel erau foarte puţine. Când am început să căutăm soluţii pentru a pune proiectul în aplicare, în 2019, în România exista deja o maşină electrică de curse  -  un proiect în premieră europeană“, spune Alexandru Seremet, corporate communication manager la BMW Group România.

Racing MIMI este o maşină electrică de serie şi nu o construcţie specială de curse, ceea ce vine cu provocări în plus, pentru că o astfel de maşină, destinată mersului pe drumurile publice, nu este construită pentru a putea face faţă provocărilor din cadrul curselor.

Conceptul a fost lansat în 2020, iar astăzi Racing MIMI participă la concursuri alături de automobile cu motoare convenţionale care sunt proiectate pentru a fi de curse. Racinf MIMI se luptă pentru podium în clasamentul Tracţiune Faţă la Super Rally, unul dintre cele mai importante compeţii de automobilism de pe plan local.

„Am concurat în România pentru că aici am găsit deschidere pentru susţinerea proiectului, din raţiuni de costuri  -  este mai accesibil să participi aici, dar şi pentru că acesta a fost gândit ca un proiect de comunicare local. Pe de altă parte, am fost deja invitaţi la un eveniment MINI în Polonia şi am avut mai mulţi jurnalişti străini care au testat maşina şi au scris despre ea. Avem o acoperire tot mai bogadt în Statele Unite, dar şi în Europa, din Portugalia până în Polonia“, adaugă Alexandru Seremet.

Conceptul s-ar putea plia şi pe alte pieţe, iar Racing MIMI ar putea concura şi în alte ţări în următorii doi ani. De asemenea, echipa din România se află în discuţii cu companii de tehnologie din Europa pentru a dezvolta modelul de maşină.

„Ca urmare a unei astfel de colaborări între Engage Engineering şi compania germană Drexler am construit un diferenţial cu alunecare limitată care acum poate fi cumpărat de orice client de MINI sau BMW i3. Este un alt exemplu despre cum proiectul nostru românesc are un impact global“, spune el.

Pe parcursul a trei ani, echipa locală a investit peste 200.000 de euro în Racing MIMI, bani care au inclus costul iniţial al maşinii, dezvoltarea, participarea la peste 40 de curse în decursul a trei ani, cât şi promovare.

Modelul este unul accesibil şi uşor de întreţinut, ceea ce va face ca, pe viitor, echipa locală să mai dezvolte proiecte de curse.

Racing MIMI a participat la peste 40 de curse în cei trei ani de la lansarea conceptului.

„În punct central sunt campionatele de viteză în coastă şi Super Rally, o competiţie pe circuite stradale în şase oraşe din România. Am mai participat în competiţii de îndemânare/auto slalom, aşa cum sunt Campionatul Naţional de Vehicule Electrice, Super Slalom şi Women Rally. În fiecare an avem peste 12 curse programate.“

În cei trei ani, piloţii principali ai Racing MIMI au fost Horia Platona, Andrei Barbu şi Ciprian Lupu.

Automobilul are, în mod normal, o autonomie de circa 200-250 km, însă aceasta scade în cadrul unei competiţii de raliuri, până la 30-35 km. Pentru a transforma un MINI într-un MIMI costul poate ajunge la circa 20.000 euro, fiind nevoie jante, roll cage, intervenţia pentru eliminarea cât mai multor elemente pentru a uşura automobilul, sistem de răcire suplimentar cu gheaţă carbonică, scaune de competiţie, centuri, extinctor şi schimbarea unor componente de caroserie cu elemente din fibră de sticlă şi plexiglas.
 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Superbet