Business sportiv

Business sportiv. Piaţa de fitness, trasă în sus de companiile care le oferă angajaţilor abonamente la sală: „Vedem un reviriment puternic al interesului după perioada pandemiei“

22.07.2022, 00:07 Autor: Georgiana Mihalache

Un abonament la sală oferit de companie poate încuraja angajaţii spre mişcare, iar piaţa corporate se dezvoltă din ce în ce mai mult spre acordarea unor astfel de beneficii, mai ales angajaţilor cu vârste între 25 şi 35 de ani l Şi sălile de fitness încep să se dezvolte în zonele apropiate clădirilor de birouri pentru a veni aproape de angajaţi.

Dacă în urmă cu câţiva ani angajaţii îşi plăteau singuri abonamentele la sală, în prezent în oferta multor companii a început să apară acest beneficiu extrasalarial. În plus, după restricţiile din pandemie, care au afectat piaţa sălilor de fitness, apetitul pentru mişcare a început să revină în rândul corporatiştilor, spun reprezentanţii celor mai mari companii din această industrie.

„Companiile care au în structură o pondere însemnată de persoane cu vârstă adultă şi medie cu siguranţă sunt interesate şi vedem că lucrurile evoluează în această direcţie şi în perioada următoare. Vedem un reviriment puternic al interesului după perioada pandemiei“, a spus pentru ZF Dan Moraru, general manager al 7 Card, furnizor de abonamente de activităţi recreative, sport şi wellness pentru angajaţi.

Peste 1.300 de companii clienţi numără 7 Card în România în prezent, din domenii diverse, de la retail la construcţii, consultanţă, IT, bancar, servicii profesionale. Baza de abonaţi depăşeşte 200.000 de angajaţi, dintre care lunar între

30.000 şi 40.000 sunt activi cu abonamentul 7 Card oferit de companiile unde lucrează. Angajaţii pot suspenda şi reactiva oricând abonamentul, de aici şi diferenţa între numărul de angajaţi înregistraţi cu abonament şi cei care îl folosesc lunar. „Datele la nivel global arată că trendul este de creştere peste tot în lume, un ritm susţinut. Cred că am reuşit să aducem în plus faţă de clienţii de retail peste 20% creştere din mediul corporate“, a mai spus Dan Moraru.

 

Cu sala după angajaţi

În strategia de extindere a lanţului de săli de sport Stay Fit Gym, al doilea cel mai mare lanţ de săli de fitness din România după numărul de centre deschise, un criteriu este şi proximitatea faţă de clădirile de birouri, după cum explică Alexandru Lascăr, CEO al Stay Fit Gym.

Nu doar sălile de sport merg după corporatişti, acest trend fiind deja prezent în piaţa medicală privată, după ce marii operatori au mers cu clinici la parterul clădirilor de birouri din oraşele mari, în special din Bucureşti.

„Noi ne-am făcut recent un departament de vânzări corporate special pentru relaţia cu companiile şi vom dezvolta în direcţia aceasta. În Bucureşti lucrăm cu agregatori, în provincie vom vinde direct către companii. Utilizatorii finali sunt foarte mulţi în zona de corporate. Media de vârstă predominantă între 25 şi 35 de ani, deşi acum sunt mulţi oameni şi din clasa de vârstă 35-55“, a spus Alexandru Lascăr.

El a precizat că în parlament este un proiect de lege prin care s-a propus scutirea de la plata impozitului pentru abonamentele la sălile de sport în limita a 400 de euro pe an pentru fiecare angajat. Legea este în lucru la comisiile Senatului şi dacă va fi promulgată, va încuraja companiile să ofere aceste beneficii, iar oamenii să facă mişcare. În prezent, abonamentele de sport oferite ca beneficii în natură şi incluse în pachete salariale acordate de angajatori sunt impozitate cu 2,25% la angajator şi 41,5% la angajat.

Competiţia dezvoltă beneficiile extrasalariale

Nevoia tot mai mare de a atrage şi a menţine angajaţii determină companiile să caute soluţii pentru a deveni atrăgători în piaţa muncii, crede Raluca Pârvu, business manager în cadrul BPI România. „În pandemie, zona de wellness/wellbeing a devenit şi mai atractivă, datorită preocupării crescute pentru sănătatea mintală a salariaţilor. Reţelele de săli de sport au profitat de aceste preocupări noi.“

„Din lista beneficiilor de interes, sălile de sport se află undeva pe la mijlocul topului, probabil cu variaţiuni în funcţie de profilul demografic al salariaţilor“, a spus Raluca Pârvu.

Ea a adăugat că în topul preferinţelor salariaţilor sunt tichetele de masă şi abonamentele de sănătate, dar şi bonusuri financiare.

„Compania în care lucrez oferă un abonament gratuit la diverse săli de fitness. Beneficiile oferite la angajare, inclusiv abonamentul la sală, au contat atunci când am acceptat oferta de muncă, având în vedere că la joburile anterioare practicam diverse sporturi pe care le achitam din cont propriu. Faptul că deţin acest abonament m-a determinat să fac mai multă mişcare, mai ales pentru că există o varietate de activităţi sportive pe care le poţi practica“, spune Mihaela Pascari, 28 de ani, angajată în cadrul unei dintre cele mai mari platforme de recrutare din ţară.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Superbet