Business sportiv

Business sportiv. Piaţa sălilor de fitness şi-a triplat veniturile în ultimii cinci ani, nici pandemia nu a oprit operatorii din creştere: în 2022, businessul sălilor de fitness a ajuns la un total de 657 milioane lei

21.07.2023, 00:07 Autor: Miruna Diaconu

Cu toate că businessul a evoluat semnificativ în perioada 2018-2022, numărul de companii nu a crescut la fel de mult, iar piaţa a adăugat doar 1.000 de angajaţi  Piaţa sălilor de fitness este foarte fragmentată, fiind puţini jucători mari care să aibă un lanţ la nivel naţional.

Operatorii sălilor de fitness şi-au triplat afacerile în ultimii cinci ani, însă, cu toate acestea, cifra de afaceri la nivelul pieţei nu atinge nici măcar 1 miliard lei. În 2022, piaţa sălilor de fitness a atins afaceri de 657 de milioane lei, potrivit datelor Registrului Comerţului.

În aceeaşi perioadă, numărul companiilor din această piaţă a crescut cu 400, până la 1.800, şi doar 1.000 de angajaţi, până la 3.100, potrivit aceleaşi surse.

Înainte de pandemie, peste 800.000 de români erau membri ai unei săli de sport, arată un raport al pieţei de fitness realizat de compania de consultanţă AT Kearney. Piaţa de fitness din România era atunci una puternic fragmentată, cu peste 1.100 de jucători activi mai ales pe segmentele preţurilor mici şi medii şi cu puţini jucători mari care să aibă un lanţ de săli la nivel naţional. Majoritatea jucătorilor din piaţa de sport sunt afaceri mici, ce operează unu sau două centre de fitness. World Class şi Say Fit Gym sunt singurii jucători care au acoperire naţională, de altfel, fiind şi cei mai mari jucători din piaţă.

World Class numără 44 de săli de fitness în Bucureşti, Constanţa, Braşov, Ploieşti, Cluj şi Timişoara, însă mai bine de jumătate dintre acestea sunt în Capitală. Există o relaţie direct proporţională între puterea de cumpărare dintr-o localitate şi cât de dezvoltată e industria de fitness. Anul trecut, World Class a avut afaceri de 180 milioane lei, în creştere cu 78% faţă de anul anterior, fiind şi cea mai mare cifră de afaceri înregistrată de companie până acum.

Stay Fit Gym numără 20 de săli de fitness în Bucureşti, Buzău, Piteşti, Galaţi, Sibiu, Vâlcea şi Piatra-Neamţ. Stay Fit Gym este o companie fondată în 2012 de antreprenorii români Alexandru Lascăr, Marius Preodişteanu şi Laurenţiu Lascăr. Dezvoltarea puternică a companiei a venit odată cu preluarea pachetului majoritar de acţiuni de către fondul de investiţii Morphosis Capital. Planurile companiei sunt de a ajunge la 50 de locaţii până în 2025.

Stay Fit Gym a avut anul trecut afaceri de 4 mil. euro, dublu faţă de anul anterior, iar pentru anul acesta compania estimează venituri de 8,2 milioane euro.

Cea mai dezvoltată piaţă a centrelor de fitness din România se află în Bucureşti, unde se poate vorbi de o dezvoltare în proximitatea consumatorului. Odată cu pandemia, această proximitate devine din ce în ce mai necesară pentru cei care îşi doresc să facă sport.

Piaţa centrelor de fitness este ţinută în spate de cinci oraşe mari, care sunt nu doar cele mai populate, ci şi cele mai dezvoltate din punct de vedere economic, anume Bucureşti (alături de Ilfov), Cluj-Napoca, Timişoara, Constanţa şi Iaşi.

În ultimii ani, oamenii au început să conştientizeze din ce în ce mai mult importanţa practicării sportului, mai ales odată cu pandemia, iar numărul abonamentelor la sălile de fitness a crescut de la an la an. Mai mult, odată cu lucratul de acasă, nevoia de a face mişcare este cu atât mai mare. Cererea tot mai mare venită din partea oamenilor pentru mişscare se vede şi în evoluţia pieţei sălilor de sport, care în ultimii ani a fost pe un trend ascendent.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Superbet