• Leu / EUR4.8806
  • Leu / GBP5.7514
  • Leu / USD4.8447
Business sportiv

BUSINESS SPORTIV. România are 69 de companii active în fabricarea articolelor sportive, de şapte ori mai puţine decât Polonia

05.08.2022, 00:05 Autor: Georgiana Mihalache

♦ Doar 1% din fabricile de articole sportive din Uniunea Europeană sunt în România ♦ Majoritatea producătorilor locali trimit articolele „made in România“ la export sau produc în sistem de lohn pentru giganţii internaţionali.

Numărul companiilor active în fabricarea de articole sportive din România a ajuns în 2020 la 69 de firme, potrivit datelor Eurostat, în scădere faţă de anul 2019, când erau 73 de businessuri în această industrie. În Uniunea Europeană, producţia de articole de sport se realizează mai ales în ţări precum Franţa, cu nu mai puţin de 700 de firme în acest domeniu, Germania, Italia, Spania. În regiunea Europei Centrale şi de Est, România şi Bulgaria ocupă ultimele locuri, în timp ce în ţări precum Polonia, Cehia, Ungaria sunt sute de producători de articole sportive.

De altfel, primele cinci ţări din Uniunea Europeană după numărul de companii active în domeniul producţiei articolelor sportive ocupă jumătate din întreaga piaţă a statelor membre. În acelaşi timp, companiile locale depăşesc cu greu 1% din totalul de firme la nivel european în acest domeniu.

În România se produc căşti, echipamente tehnice, dar şi textile, de la tricouri la echipamente pentru ciclism, îmbrăcăminte sau încălţăminte sportivă. Piaţa este extrem de fragmentată, având puţine firme care activează în acest domeniu, create mai ales de antreprenori locali. Un exemplu este brandul de îmbrăcăminte sportivă Gravity Sportswear, fondat de Răzvan Ilie, fost salvamontist, care în fabrica sa din judeţul Alba produce de la articole speciale pentru parapantă şi paraşutism, echipamente pentru SMURD, jandarmerie sau salvamont până la cagule pentru schi.

Cele mai multe articole produse local iau calea exportului, fie în lipsa unei pieţe dezvoltate în România, fie ca producţie în lohn pentru marile companii de produse sportive.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Superbet