• Leu / EUR4.9297
  • Leu / GBP5.7419
  • Leu / USD4.6851
Cele mai responsabile companii

CELE MAI RESPONSABILE COMPANII DIN ROMÅNIA. Vlad Stanciu, cofondator Caminota, brand de materiale de construcţii naturale: „Am ajuns cu cifra de afaceri dintr-o lună la cifra pe care am înregistrat-o în tot anul 2021“

29.07.2022, 00:05 Autor: Ioana Matei

♦ Eco Living Project produce sub brandul Caminota un sistem de tencuială şi finisaj naturale, pe bază de argilă ♦ Piaţa principală a brandului o reprezintă cele 1,7 milioane de case de pământ din ţară, unde locuieşte un sfert din populaţia României ♦ Printre planurile de dezvoltare a afacerii se numără deschiderea unei a doua 

Vlad Stanciu a lansat anul trecut alături de alţi doi asociaţi (Andrei Basaraba şi George Stanciu) brandul Caminota, sub care realizează, într-o fabrică din Timişoara, materiale de construcţii cu un impact mai redus asupra mediului şi asupra sănătăţii. Materialele sunt făcute pe bază de argilă şi sunt folosite pentru tencuire şi finisare, însă în planurile de dezvoltare ale antreprenorilor intră expansiunea gamei de produse.

Lansate pe piaţă în mai 2021, pro­dusele Caminota ajunseseră până la finalul anului în 2021 la 23 de clienţi din 18 judeţe, iar cifra de afaceri înre­gis­trată în primul an de existenţă a bran­dului s-a plasat astfel la 40.000 de euro.

„Anul acesta am făcut într-o lună o cifră de afaceri la fel de mare pe cât a fost cifra de afaceri tot anul trecut. Dezvoltarea a fost exponenţială fiindcă partea de producţie nu ocupă foarte mult din timpul oamenilor, am reuşit să ne concentrăm pe creştere şi pe pregătirea următoarelor materiale pe care vrem să le aducem din zona de cercetare în piaţă“,  a spus Vlad Stanciu în cea mai recentă ediţie a emisiunii Cele mai responsabile com­panii din România, realizată de ZF şi Business MAGAZIN în parteneriat cu Lidl. 

Datorită tehnologiei folosite, cei trei asociaţi reuşesc să se concentreze pe dezvoltarea afacerii, subliniază el: „De câţiva ani tot investim, dar anul acesta am reuşit să susţinem o in­vestiţie de 50.000 de euro aproape în totalitate din veniturile generate. In­vestiţiile sunt direcţionate mai ales teh­nologizării. Dacă faci producţie, orice poate să facă o maşină este ideal să facă o maşină; oamenii trebuie să facă ceva creativ, nu repetitiv“, a spus Vlad Stanciu, care precizează şi că în prezent au ajuns la o producţie de 1,5 tone/oră.

Piaţa principală pe care o deservesc este cea a caselor de pământ, tradiţionale, realizate cu materiale naturale. Potrivit antreprenorului, în România există peste 1,7 milioane astfel de case, în care locuieşte un sfert din populaţia ţării: „Aceasta este o piaţă care nu este deservită de marii jucători, simţim acest lucru în comunicarea cu clienţii, care se bucură că ne găsesc şi că le oferim un sistem de materiale de construcţii potrivit pentru casele lor“. 

Nevoia acestor clienţi se leagă mai ales de renovări, fie că vorbim despre cei ce locuiesc de mai mult timp în acea casă, ori cei care s-au mutat de la oraş la ţară şi au cumpărat o casă tradiţională pe care vor să o renoveze. „Ei au ca variantă fie materialele pe bază de ciment, fie pot să îşi facă singuri materialele, aşa cum se făceau în trecut sau, mai nou, prin intermediul produselor noastre, având confortul lumii moderne, dar folosind materiale bune pentru sănătate, compatibile cu casa în care locuiesc.“

Printre clienţii lor se numără  atât persoane fizice, cât şi arhitecţi, designeri sau dezvoltatori care vor să realizeze proiecte diferite faţă de ce se găseşte în general pe piaţă.

De unde a venit ideea dezvoltării unui astfel de proiect? Anterior, Vlad Stanciu a lucrat pentru clusterul dedicat energiilor sustenabile ROSENC, axat pe inovaţia în domeniile  energiei regenerabile, eficienţei energetice, sustenabilităţii.

Intrarea pe nişa materialelor de construcţii sustenabile a firmei Eco Living Project vine după o altă experienţă a antreprenorilor, începută 2014 şi care a constat în dezvoltarea unui concept de locuinţe ecologice, cu pereţi din pământ, folosind argila care se găseşte la faţa locului şi fără să includă deloc cimentul în construcţie. Au reuşit să construiască şi să vândă câteva astfel de locuinţe, însă Vlad Stanciu spune că businessul nu a fost unul scalabil. Au acumulat însă experienţă în zona de cercetare dezvoltare în domeniul materialelor de construcţii, colaborând cu Institutul Naţional de Materiale de Construcţii şi au hotărât să realizeze produsele pe care le realizează acum sub brandul Caminota.

Una dintre particularităţile acestor materiale este că nu implică arderea: „Industria cimentului este un mare poluator în lume, cam 10% din emisiile de CO2 de la nivel global vin din această industrie. În mod clar, cimentul are un rol important şi nu va fi prea curând înlocuit, dar nu trebuie să fie neapărat peste tot. Există unele proiecte în care este cea mai bună alegere, dar şi altele unde nu este neapărat nevoie de acest material, materialele dedicate finisajelor fiind un exemplu în acest sens -aici este ideal să avem materiale care respiră, care reglează umiditatea din aerul interior fără un consum suplimentar de energie. 1 tonă din oricare tencuială pe bază de ciment necesită aproximativ 270 kWh de energie pentru producţia ei. Materialul nostru necesită 4 kWh de energie pentru producţia unei tone.“

Antreprenorul precizează şi că acest tip de materiale sunt deja populare în pieţele vestice: „Ce facem noi nu este complet nou, reţetele noastre au elemente de noutate, dar în ceea ce priveşte conceptul materialelor de argilă, în Vest, acestea sunt extrem de folosite şi concurentul nostru principal, din Germania, are 2.300 de puncte de vânzare“.

Printre planurile de dezvoltare a afacerii în continuare se numără aducerea de noi materiale în gamă, expansiunea pe pieţele externe (au ajuns deocamdată în Bulgaria şi Grecia prin intermediul unui partener extern), cât şi extinderea cu încă o fabrică, în partea de est a ţării.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Business Magazin și Lidl