Companii

3 mil. euro in relansarea conservelor Horticons Fetesti

17.03.2006, 00:00 614

"Vrem sa relansam brandul Horticons pe piata locala. Potentialul pietei de conserve e foarte mare, iar amplasarea fabricii intr-o zona agricola, aproape de Constanta, favorizeaza exportul", spune George Wadih, managing partner al KlevekFactory, o firma cu actionariat britanico-libanez care a cumparat fabrica de conserve Horticons Fetesti.

Dupa primul an de productie, compania estimeaza o cifra de afaceri de 6 milioane de euro. Anul acesta, compania va avea o capacitate de productie de 15.000 de tone, urmand ca pana la sfarsitul lui 2007 sa ajunga la 35.000 de tone. In urmatoarea perioada, compania va demara exportul in statele din Europa de Vest si in Orientul Apropiat.

KlevekFactory a achizitionat in martie 2005 compania din Fetesti. Fabrica de la Fetesti era inchisa din 2003, iar actionarii KlevekFactory au decis sa nu inceapa productia in vara anului trecut pentru a putea retehnologiza fabrica. Anul trecut, compania a investit circa 1,5 mil. euro pentru reorganizarea activitatilor de productie.

Wadih a explicat ca a fost nevoie de investitii in infrastructura, pentru ca era prea riscant sa produca in conditiile de atunci. "Am trecut si printr-un proces de reorganizare structurala, care a cuprins toate departamentele, de la angajatii din back-office si pana la nivel de management. Am incercat sa implementam noi strategii menite sa asigure trecerea de la un sector de stat la unul privat", a mai spus Wadih.

Compania, cu actionariat britanic si libanez, detine 30 de hectare de teren la Fetesti, iar structurile actuale de productie acopera 13 hectare. KlevekFactory are 120 de angajati, dar va ajunge, pana la inceputul verii, la peste 300 de angajati.

"Vrem sa devenim cel mai mare producator de legume si fructe din tara", spune George Wadih.

Compania intentioneaza ca din 2008 sa inceapa si productia de legume congelate. "Asteptam ca multinationalele sa deschida aceasta piata, dupa care vom investi cu siguranta si in productia de legume congelate", a mai spus Wadih.

In opinia lui, potentialul pietei de conserve este foarte mare, dar cu toate acestea Romania se afla inca mult in urma statelor vecine. "Integrarea este un moment critic, pentru ca toate fabricile de conserve trebuie sa ajunga la standardele europene, altfel vor fi inchise. Circa 80% din fabricile din acest sector vor fi inchise, daca nu vor demara proiecte de retehnologizare", considera el.

Wadih este de parere ca un alt factor care va determina organizarea pietei de produse alimentare o reprezinta cresterea vanzarilor in retele de key-accounts. "Retelele internationale detin in prezent circa 50% din piata, insa in cinci ani ponderea lor va ajunge la 80-85%", spune Wadih.

Reprezentantii KlevekFactory spun ca productia din materie prima proaspata se intinde pe 6 luni, din iunie in noiembrie, iar pentru a face fabrica sa functioneze si iarna trebuie produse si alte repere. In noiembrie 2005, KlevekFactory a produs conserve de ciuperci, castraveti si pasta de tomate, insa la capacitate mai redusa.

Piata de conserve din legume si fructe este estimata la aproape 300.000 de tone, insa peste jumatate din volume sunt realizate de produse din import. Printre concurentii KlevekFactory se numara Mandy Foods, Leader sau MIB Prodcom. dana.ciriperu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO