Companii

Actionarii Primola cauta parteneriate cu producatori externi pentru a reduce costurile

11.03.2009, 16:18 82

Actionarii Supreme Chocolat, fratii Jihad si Johnny Jabra, mizeaza pe parteneriate cu producatori externi pentru a ataca segmente noi de piata cu costuri minime.

Anul acesta, compania a lansat pe piata croissantele Ulpio, fabricate de un producator strain al carui nume nu a fost dezvaluit de reprezentantii Supreme.
"Avantajul pe care ni-l ofera colaborarea cu producatori straini este costul foarte redus, comparativ cu varianta investitiilor in propria fabrica. Investitia in intrarea pe segmentul croissantelor ambalate este de cateva sute de mii de euro, suma care include si bugetul de promovare", a declarat Cristian Stancu, directorul de marketing al Supreme Chocolat. El a mai precizat ca, in prezent, compania pregateste intrarea pe noi categorii de produse, fara a da detalii. In 2008, compania a atacat segmentul "jaffa cake" (biscuiti cu jeleu si glazura de ciocolata) tot printr-un parteneriat cu un producator strain, din Polonia, produsele fiind lansate la nivel local sub brandul Ulpio. Stancu a precizat ca in cazul croissantelor Ulpio Supreme colaboreaza cu un producator diferit de cel polonez.
Compania detine in prezent o fabrica de ciocolata in Bucuresti, unde lucreaza aproximativ 200 de persoane. In aceasta unitate sunt fabricate si alte categorii de produse, precum biscuitii dulci Ulpio. Compania a intrat pe piata biscuitilor dulci in anul 2005, lansand brandul Ulpio, in urma unor investitii de 2,2 mil. euro in liniile de productie.
Prin lansarea croissanetelor Ulpio in 2009, Supreme intra in lupta cu Chipita, companie care detine o cota de peste 50-60% pe segmentul de profil, potrivit datelor din piata. Chipita, companie detinuta de grupul elen Vivartia, activeaza din anul 1999 pe piata romaneasca a croissantelor ambalate, cu produse fabricate local sub brandul "7 Days" si distribuite printr-un parteneriat cu Star Foods.
La nivel local, segmentul croissantelor ambalate poate fi estimat la peste 50 mil. euro. "Croissantele Ulpio speram sa reprezinte aproximativ 3 - 5% din totalul vanzarilor noastre in primul an", a afirmat Stancu.
La o cifra de afaceri estimata la circa 23 mil. euro in acest an, vanzarile croissantelor Ulpio pot ajunge astfel la 0,7-1,1 mil. euro in primul an de la intrarea Supreme pe acest segment de piata.
Segmentul croissantelor ambalate este estimat la peste 50 mil. euro, potrivit ultimelor date disponibile in piata. Supreme Group realizeaza cele mai mari vanzari pe piata ciocolatei, cu o valoare de peste 200-250 mil. euro. Compania estimeaza ca la nivelul anului trecut cota sa de piata pe ciocolata era in jurul a 12-14%, cu cele trei branduri din portofoliu: Primola, Anidor si Novatini.
Supreme Group este o afacere de familie controlata de fratii Jihad si Johhny Jabra, de origine libaneza. Prima unitate de productie a grupului a fost infiintata in anul 1992, fiind specializata in procesarea cafelei. In anul 2001 marcile de cafea ale grupului, cea mai importanta fiind Nova Brasilia, au fost achizitionate de compania americana Kraft Foods, iar Supreme s-a indreptat spre piata ciocolatei prin preluarea unei fabrici din Bucuresti.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO